عصر خودرو

سهامداران همچنان در دریافت کارت اعتباری مشکل دارند

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت در انتظار اقدامات نهایی سمات

عصر بازار- براساس اعلام معاون وزیر اقتصاد، سهامداران عدالت می‌توانند از ۲۵ بهمن ماه سال جاری با مراجعه به اپلیکشین‌های بانک‌های ملی و تجارت، به صورت الکترونیکی معادل ۵۰درصد ارزش سهام عدالت خود را کارت اعتباری دریافت کنند.

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت در انتظار اقدامات نهایی سمات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادآنلاین، یک منبع آگاه در یکی از بانک‌های ارائه‌کننده خدمات دریافت کارت اعتباری سهام عدالت در زمینه روند اعطای آن به اقتصادآنلاین گفت: زیرساخت‌های فنی بانک به صورت غیرحضوری، آماده و در انتظار هماهنگی نهایی با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است. شرکت سمات تغییراتی را اعمال کرده و ما نیز بر مبنای تغییرات، سامانه‌های خود را حاضر کرده‌ایم. تا زمانی که از آمادگی شرکت سمات اطمینان حاصل نشود، این موضوع اطلاع‌رسانی نخواهد شد. تنها اقدامی که باقی مانده، اعلام آمادگی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در جلسه‌ای است که روز شنبه (16 اسفندماه) برگزار خواهد شد. خدماتی که ارائه خواهد شد، در ابتدا به صورت محدود و آزمایشی خواهد بود و در صورت نداشتن نقص، توسعه می‌یابد.

    از طرف دیگر، به گفته علی عسکری، معاون معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از 25 بهمن ماه برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به اپلیکیشن‌های ایوا و زمرد (بانک‌های ملی و تجارت) مراجعه کرده و معادل 50درصد از سهام خود را دریافت کنند. این تسهیلات سه ساله بوده و هیچ‌گونه مدرک یا ضامنی به غیر از مدارک هویتی نیاز ندارد و سهام عدالت، ضامن این وام خواهد بود.

    همچنین به گفته فرید موسوی، عضو هیات عامل و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی نیز، متقاضیان می‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت خود را از بانک ملی ایران دریافت کنند. پرداخت تسهیلات به دارندگان سهام عدالت در چندماه گذشته به صورت آزمایشی انجام شد و بانک ملی ایران، آمادگی پوشش تمام دارندگان سهام عدالت را دارد.

    به گفته وی، دارندگان سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری نیازی به مراجعه به شعب ندارند و متقاضیان می‌توانند مدارک هویتی خود را در سامانه «نشان بانک» در اپلیکیشن ایوا ثبت کنند و در کمترین زمان ممکن، آن را تحویل بگیرند و در صورتی که متقاضیان طی یک ماه، اقساط تسهیلات دریافت شده را بازپرداخت کنند، وجه التزام به تسهیلات اضافه نخواهد شد.

    اشخاص باید پس از انتخاب بانک ملی یا تجارت، اپلیکیشن مرتبط با بانک را نصب کنند. اپلیکیشن ایوا، برای انجام فرآیند دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از طریق بانک ملی و اپلیکیشن زمرد، مخصوص بانک تجارت است.

    احراز هویت در اپلیکیشن بانک، از طریق ثبت تصویر زنده‌ متقاضی و اسکن تصویر پشت و روی کارت ملی انجام خواهد شد. پس از این‌که فرم‌ها و قراردادهای لازم به صورت الکترونیکی امضا شود، کارت اعتباری مجازی نیز صادر خواهد شد.

    تاکنون، بانک تجارت هیچ‌گونه خدماتی برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت ارائه نداده است و تکلیف سهامدارانی که قصد دریافت کارت از این بانک را دارند، مشخص نیست. از سوی دیگر، بسیاری از سهامداران اذعان کرده‌اند که با مراجعه به اپلیکیشن بانک ملی، با خطا مواجه می‌شوند و قادر به ثبت اطلاعات خود نیستند. باوجود اینکه مدیرعامل بانک ملی ایران از صدور 70هزار کارت اعتباری سهام عدالت خبر داده است، بسیاری از سهامداران عدالت با مشکلاتی مانند خطا در ثبت اطلاعات، خطای تایید وثیقه و... مواجه شده‌اند.

    بدیهی است که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی باید با رفع بسیاری از موانع دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، هم تکلیف مشمولان را مشخص و هم با همکاری دو بانک تجارت و ملی، زمینه را برای دسترسی آسان‌تر سهامداران به کارت اعتباری فراهم کند.

    برچسب ها