عصر خودرو

تغییرات قیمت ۵ ارز در سال ۹۴

عصر بازار- قیمت هر دلار در بازار آزاد سال ۹۴ با حدود ۵ درصد افزایش از ۳۲۹۵ تومان فروردین ماه به ۳۴۴۰ تومان در پایان اسفندماه رسید و تغییرات در سایر ارزهای معتبر نیز پایین بوده است.

تغییرات قیمت ۵ ارز در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، نگاهی به قیمت بازار آزاد انواع ارزهای معتبر در سال 94 نشان می‌دهد که این بازار در یکسال فعالیت خود، تغییرات زیادی را تجربه نکرده است و از این رو می توان گفت سرمایه‌گذاری‌های چندانی از سوی سوداگران و یا دلالان ارزی در سال 94 اتفاق نیفتاده است.

    بر پایه این گزارش، طی سال 94 قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد که در نخستین روزهای کاری سال گذشته 3295 تومان قیمت خورده بود، در پایان اسفندماه سال 94 به قیمت 3440 تومان فروخته شد. از این رو در یکسال گذشته هر دلار در بازار آزاد 145 تومان افزایش قیمت داشته که نشان‌دهنده رشد قیمتی کمتر از 5 درصد است.

    طی یکی دو سال گذشته با سرازیر شدن نقدینگی سرگردان و سرمایه‌گذاری‌های یکباره‌ای که برای خرید و فروش دلار اتفاق افتاده بود، نرخ ارزهای معتبر از جمله دلار بیش از 2 برابر افزایش را تجربه کرد؛ در عین حال در سال 94 روند تغییرات قیمت ها نشان داد که سونامی قیمت‌ها در این بخش متوقف شده و دیگر خبری از تغییرات یکباره قیمت‌ها نیست.

    بررسی تغییرات قیمت سایر ارزها از جمله یورو نیز نشان می‌دهد که در ابتدا و انتهای سال 94 به میزان 227 تومان افزایش قیمت در این بخش به ثبت رسید. همچنین قیمت هر پوند نیز در سال گذشته 13 تومان افزایش قیمت اتفاق افتاد و این میزان در مورد درهم نیز 42 تومان افزایش قیمت بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها