عصر خودرو

موافقت مجلس با معافیت مالیاتی نقل و انتقال دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری

عصر بازار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه که پذیره‌نویسی آن‌ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود، را از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف کردند.

موافقت مجلس با معافیت مالیاتی نقل و انتقال دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه و در شانزدهمین نشست بررسی لایحه بودجه 1400 و در بخش هزینه‌ای با بند الحاقی (21) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

    بر اساس بندالحاقی (21) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه، به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه که پذیره‌نویسی آن‌ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می‌باشد.

    در ادامه این بند تاکید شده است: مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکت‌های موسس، ناشی از انتقال آورده غیر نقدی به شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس که بمنظور ایجاد و تکمیل پروژه ای تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی های سرمایه‌ای و حمل و نقل شکل می‌گیرد و مجوز عرصه عمومی و تاسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ می گردد، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌باشد.

    همچنین نمایندگان با الحاق عبارتی به بند (د) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که بر اساس آن سازمان امور مالیاتی موظف است گزارش عملکرد این بند را در مقاطع 3 ماهه به دیوان محاسبات کشور ارائه کند.

    برچسب ها