عصر خودرو

دورنمای مثبت بازار فولاد تقویت شد

عصر بازار- بهای محصولات فولادی در هفته گذشته بعد از بازگشت چینی ها از تعطیلات، افزایش داشت. رشد تقاضا در شرق آسیا و چین همراه با رشد قیمت محصولات فولادی و مواد اولیه نظیر قراضه و سنگ آهن، دورنمای مثبت و ادامه افزایش قیمت ها در این هفته را تقویت می کند.

دورنمای مثبت بازار فولاد تقویت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر؛ قیمت مفتول صادراتی چین در آخرین ارزیابی آرگوس 672 دلار بود که پیشنهادات جدید تا 695 دلار فوب شنیده می شود.

    بیلت CIS در آخرین ارزیابی آرگوس 576 دلار فوب بود و پیشنهادات تا 590 دلار فوب در بازار شنیده می شود. در حالیکه بیلت ترکیه تا 625 دلار درب کارخانه اعلام می شود. برخی خریداران منتظر بهبود قیمت های طویل هستند و فعلا عجله ای برای معاملات ندارند و اغلب محموله های تا پایان مارس را قبلا فروخته اند.

    روسیه و اوکراین میلگرد را 610 تا 630 دلار فوب پیشنهاد می دهند ولی با توجه به قیمت بالاتر ترکیه و تقاضای خوب در آمریکا، امید به افزایش نرخ ها دارند هر چند تقاضا برای محصولات طویل در منطقه MENA و آفریقا متوسط است و در امارات انتظار کاهش نرخ وجود دارد در حالیکه امارات استیل هنوز نرخ جدیدی بعد از 690 دلار برای میلگرد اعلام نکرده ولی برخی منابع کاهش 27 دلاری نرخ میلگرد و کاهش نرخ فروش از 680 به 653 دلار را در امارات گزارش می کنند.

    در عربستان نرخ های میلگرد در 750 تا 760 دلار ثابت بود ولی عربستان بر واردات میلگرد عوارض 15 درصدی اعمال کرده و مصرف میلگرد تولید داخل را حمایت می کند. در حالیکه نرخ بیلت وارداتی 570 تا 580 تحویل CPT بود آخرین پیشنهادات تا 600 دلار CPT افزایش یافته است.

    اسلب دریای سیاه 660 دلار فوب ارزیابی شد که 20 دلار رشد هفتگی داشت و تقاضای خوبی در ترکیه و آمریکا شنیده می شود. اوکراین یک محموله اسلب را 680 دلار تحویل ترکیه فروخت  در حالیکه ترکیه ورق کلاف گرم را 760 دلار فوب پیشنهاد می دهد. نرخ عملیاتی اسلب برای تحویل ایتالیا 660 تا 670 دلار فوب اعلام شد.

    برچسب ها