عصر خودرو

تاثیر مثبت تصویب بسته محرک مالی آمریکا بر بازار طلا

عصر بازار- در حالی که دلار تضعیف شده و مجلس نمایندگان آمریکا بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری را به تصویب رسانده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش حدود یک درصدی بود.

تاثیر مثبت تصویب بسته محرک مالی آمریکا بر بازار طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.93 درصد افزایش به 1750 دلار و 23 سنت رسید. روز جمعه قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از ماه ژوئن یعنی 1716 دلار و 85 سنت رسیده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با 2.23 درصد رشد به 1748 دلار و 10 سنت رسید.

    به دنبال افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا، قیمت طلا در روز جمعه شاهد افت 3 درصدی بود و بیشترین افت ماهانه از نوامبر 2016 را به ثبت رساند.

    استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی گفت: «کاهش نسبی سوددهی اوراق قرضه و تضعیف دلار سبب شده تا طلا مجددا اندکی افزایش یابد.» وی افزود، تصویب بسته محرک مالی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تاثیر مثبتی بر بازار طلا داشته است.

    با تصویب بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری در مجلس نمایندگان، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اولین پیروزی خود در زمینه تصویب لوایح مالی را به دست آورده است.

    ارزش دلار از بالاترین رقم یک هفته گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود عقب نشینی کرده و سبب بالا رفتن جذابیت طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

    بسته محرک مالی می تواند تبعات تورمی به همراه داشته باشد و در این وضعیت طلا محل امنی برای سرمایه گذاری جهت در امان ماندن سرمایه گذاران از تاثیرات تورمی به شمار می رود. در عین حال افزایش سوددهی اوراق قرضه سبب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران می شود.

    برچسب ها