عصر خودرو

روزنامه اتریشی خبر داد؛

تمایل کشورهای اروپایی برای خرید گاز از ایران افزایش یافت

عصر بازار- روزنامه استاندارد چاپ اتریش روز شنبه اعلام کرد که قیمت بسیار مناسب گاز ایران برای مصارف صنعتی و خانگی موجب شده است تا تمایل کشورهای اروپایی برای خرید گاز از ایران شدت یابد.

تمایل کشورهای اروپایی برای خرید گاز از ایران افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، از آنجایی که اتحادیه اروپا پس از بحران روابط با روسیه که نقش مهمی در تامین گاز کشورهای اروپایی دارد، برای ایجاد تنوع در منابع و مسیرهای دریافت گاز، به دنبال گزینه های جدیدی می گردد، ایران را از گزینه هایی یافت که می تواند در بلند مدت کمبود گازش را تامین کند.

    این روزنامه افزود: بسیاری از مشتریان خرید گاز اروپایی بر این باورند که با توجه به لغو تحریم ها علیه تهران، ایران می تواند بهترین فرصت برای سرمایه گذاری بر روی صنعت گاز باشد.
    ایران پس از روسیه، دومین کشور به لحاظ دارا بودن ذخایر گازی است. میزان ذخایر گازی اثبات شده ایران تا سال 2005 ، 5/27 تریلیون متر مکعب بوده است که معادل 16٪ کل ذخایر جهان می باشد. اکنون ایران بیشتر از 424 میلیون متر مکعب گاز در روز برای واحدهای پتروشیمی، نیروگاه ها، صنایع داخلی، تزریق به چاه های نفت، مصارف خانگی و صادر کردن به کشورهای همسایه و بازارهای بین المللی تولید می کند.
    این روزنامه با اشاره به اینکه صادرات گاز ایران به اروپا حدود 40 سال قدمت دارد، افزود: با توجه به قیمت های فعلی گاز طبیعی و بازار موجود در کشورهای همسایه و منطقه برای گاز ایران و همچنین توفق هسته ای این کشور با قدرت های جهانی، کشورهای اروپایی در انتظار عملیاتی شدن صادرات گاز ایران هستند.
    شرکت ملی صادرات گاز ایران در تلاش است تا با اجرای خط لوله ناباکو بتواند در تامین انرژی اروپا نقش موثری داشته باشد که با اجرا شدن این خط لوله ایران بعنوان دومین کشور دارنده منابع گازی می تواند بعنوان رقیب شرکت گازپروم روسیه گاز خود را از طریق مرز ترکیه به کشورهای اروپایی انتقال دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها