عصر خودرو

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری فیس بوک در حوزه خبر

عصر بازار- فیس بوک متعهد شد ظرف سه سال آینده حداقل یک میلیارد دلار در صنعت خبر سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری فیس بوک در حوزه خبر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تعهد این شبکه اجتماعی برای سرمایه گذاری در صنعت خبر پس از اعلام سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری گوگل در سال گذشته انجام می گیرد. غولهای فناوری بر سر مدل کسب و کار و همچنین انتشار اطلاعات نادرست در پلتفرمشان زیر ذره بین رفته اند.

    فیس بوک اخیرا با دولت استرالیا بر سر قانون پیشنهادی برای وادار کردن غولهای فناوری برای بستن قرارداد با ناشران و پرداخت پول به آنها بابت نمایش محتوایشان در پلتفرمهای خود، به بن بست رسیده بود. با این حال پس از سلسله مذاکراتی که با مقامات استرالیایی داشت و موافقت دولت استرالیا برای اصلاح قانون پیشنهادی، روز سه شنبه اعلام کرد صفحات خبری استرالیایی را برمی گرداند.

    مسدود شدن موقتی صفحات خبری استرالیایی، صنعت خبر جهانی را شوکه کرد و انتقاد گسترده سیاستمداران و ناشران جهانی را در پی داشت.

    فیس بوک در تشریح جزییات این اقدام گفت: ممنوعیت اخبر مربوط به سوءبرداشت اساسی از ارتباط میان این شرکت و ناشران خبری بود. همچنین اذعان کرد برخی از محتوای غیرخبری در زمان مسدود شدن صفحات خبری به طور ناخواسته فیلتر شدند.

    بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک روز چهارشنبه اعلام کرد از سال 2018 حدود 600 میلیون دلار در صنعت خبر سرمایه گذاری کرده است. این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرد با ناشران خبری در آلمان و فرانسه در خصوص قراردادی برای پرداخت پول برای محتوای خبری آنها سرگرم مذاکره است.

    برچسب ها