عصر خودرو

عقبگرد نفت در برابر رشد ذخایر آمریکا

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته با وجود مختل شدن تولید این کشور را نشان داد، کاهش یافت.

عقبگرد نفت در برابر رشد ذخایر آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 56 سنت معادل 0.9 درصد کاهش، به 61 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز سه شنبه سه سنت کاهش داشت.

    بهای معاملات نفت برنت با 35 سنت معادل 0.5 درصد کاهش، به 65 دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته 13 سنت افزایش داشت.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، بررسی نمودارهای فنی نشان می دهد نفت برنت ممکن است به کانال قیمت 66 دلار و 45 سنت تا 66 دلار و 97 سنت وارد شود.

    گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 19 فوریه، به میزان یک میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش این ذخایر به میزان 5.2 میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. همچنین آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد تولید پالایشگاهی 2.2 میلیون بشکه در روز کاهش داشت.

    سرمایه بی سابقه در تگزاس و ایالتهای دیگر آمریکا باعث سقوط چهار میلیون بشکه در روز تولید نفت و 21 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی این کشور شد. پالایشگاه‌های تگزاس حدود یک پنجم از ظرفیت پالایش نفت آمریکا را در بحبوحه قطع برق و سرمای شدید تعطیل کردند.

    ویوک دار، تحلیلگر بانک کامن ولث اظهار کرد: پرسش اصلی این است که عرضه نفت آمریکا چقدر سریع بهبود پیدا خواهد کرد. به نظر می رسد عرضه سریعتر از تولید پالایشگاهی بهبود پیدا می کند و عرضه تا چند هفته دیگر از تقاضا پیشی خواهد گرفت و این مسئله برای بازار منفی خواهد بود.

    سرمایه گذاران اکنون منتظر آمار رسمی هستند که روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتظر می شود.

    ترافیک در کانال کشتی هوستون به تدریج در حال عادی شدن است اما پایانه ها به دلیل یخبندان هفته گذشته تگزاس، با مسائل متعددی روبرو هستند.

    عقب نشینی اخیر قیمتها، مکث موقتی پس از رشد بیش از 26 درصدی هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون دیده می شود.

    بر اساس گزارش رویترز، رشد چشمگیر قیمتهای نفت تحت تاثیر اختلالات تولید آمریکا و محدودیت عرضه اوپک پلاس به خصوص کاهش یکجانبه تولید نفت عربستان سعودی به میزان یک میلیون بشکه در روز روی داده است.

    برچسب ها