عصر خودرو

بانک آمریکا پیش بینی خود از قیمت نفت را ۱۰ دلار افزایش داد

عصر بازار- بانک آمریکا با اشاره به عرضه کمتر به علت سرمای بی سابقه تگزاس و کاهش تولید اوپک پلاس و اجرای محرک‌های پولی بی‌سابقه در جهان، پیش بینی خود از قیمت نفت برای سال جاری میلادی را به ۶۰ دلار افزایش داد.

بانک آمریکا پیش بینی خود از قیمت نفت را ۱۰ دلار افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بخش تحقیقات جهانی «بنک آو آمریکا» (BofA)، با اشاره به عرضه کمتر به علت سرمای بی‌سابقه تگزاس و کاهش تولید اوپک پلاس و اجرای محرک‌های پولی بی‌سابقه در جهان، پیش بینی خود از قیمت نفت برنت برای سال جاری میلادی را افزایش داد.

    این بانک اکنون انتظار دارد قیمت نفت برنت در سال 2021 به طور متوسط بشکه‌ای 60 دلار فروخته شود که نسبت به پیش بینی قبلی این بانک 10 دلار بیشتر است. پیش بینی قبلی این بانک 50 دلار بود.

    پیش بینی این بانک، برای نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی نیز 75 دلار در هر بشکه است.

    تحلیلگران این بانک در یادداشتی اعلام کردند، قیمت نفت برنت به طور موقت در سه ماهه دوم سال به 70 دلار در هر بشکه می‌تواند افزایش یابد.

    نفت برنت امروز به بالای 65 دلار و نفت خام آمریکا به 62 دلار در هر بشکه رسیدند.

    BofA اعلام کرد: «سرمای شدید  در تگزاس در هفته گذشته، می تواند ذخایر جهانی نفت را 50 میلیون بشکه بیشتر کاهش دهد و این امر قیمت نفت را بیشتر کاهش می‌دهد.»

    این بانک همچنین اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه اضافی عربستان در ماه های فوریه و مارس و حفظ سطح تولید اوپک پلاس نیز حمایت کننده قیمت نفت بود.

    قرارداد تولید اوپک پلاس در سه ماهه نخست، 180 هزار میلیون بشکه نفت بیشتر از بازار کم کرد که ظرفیت خالی بیشتری ایجاد کرده است.

    با این حال، BofA خاطرنشان کرد: بیشترین ریسک کاهشی کوتاه مدت قیمت نفت می‌تواند از سوی انعقاد یک قرارداد احتمالی جدید با ایران و سرازیر شدن روزانه 2 میلیون بشکه نفت این کشور به بازار در زمانی کوتاه باشد.

    برچسب ها