عصر خودرو

بورس به محدوده حمایتی رسید؟

عصر بازار- معاملات امروز نیز در ادامه روند نزولی بازار سهام با فشار فروش همراه بود و شاخص کل حدود ۴ هزار واحد افت کرد. اما سوال اینجاست که روند نزولی بازار سهام کی به پایان می‌رسد؟

بورس به محدوده حمایتی رسید؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، کاهش دامنه نوسان منفی از 5 درصد به 2 درصد باعث شده تا سهم‌ها دیرتر به تعادل برسند و نقدشوندگی بازار سهام را نیز تحت تاثیر قرار داده است. از طرفی این اقدام باعث شده تا شاخص کل نوسان منفی کمتری داشته باشد. اما کارشناسان عقیده دارند بازار سهام خریدار ندارد و همین کمبود پول، روند نزولی بازار سهام را ادامه‌دار کرده است.

    باقر خادمی‌، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با ادامه روند بازار سهام گفت: خروج از پروتکل‌های الحاقی در وهله اول باعث می‌شود دلار روندی مثبت پیدا کند و بازار سهام نیز از رشد دلار منتفع شود. اما احتمالا در جریان معاملات فردا و شنبه صف‌های فروش جمع می‌شود و تعادل نسبی به بازار برمی‌گردد.

    ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام با انتفاد از دامنه نوسان گفت: دامنه نوسان باعث شده تا سهم‌ها دیر اصلاح کنند و متعادل شوند. اگر از بازار سهام فردا مانند امروز حمایت شود حتی امکان مثبت شدن شاخص کل وجود دارد. فردا و روزهای ابتدایی معاملات هفته بعد برای بازار سهام مهم است و  اگر شاخص کل از محدوده یک میلیون و 200 هزار واحد ریزش کند سهم‌ها قفل می‌شوند و نقدشوندگی بازار کاملا از بین می‌رود و بورس روند فرسایشی می‌گیرد.

    برچسب ها