عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه‌ بخش خصوصی در توسعه صنایع

عصر بازار- وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت توجه به شناسایی گلوگاه‌های سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را گامی موثر در توسعه صنایع دانست.

لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه‌ بخش خصوصی در توسعه صنایع
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در نشست تخصصی با مدیران کل معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت که بعد از بازدید سرزده روز گذشته (دوشنبه 4 اسفند ماه)، از این مجموعه داشت ضمن قدردانی از زحمات این معاونت، با اشاره به شرایط تحریم و محدودیت‌های اقتصادی تحمیل شده به کشور گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه تحمیل شده به کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاست‌های متناسب با این شرایط را اجرا کرد تا بتواند از شرایط جنگ اقتصادی عبور کند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار و بخش تولید باید کمترین دغدغه را برای انجام فعالیت اقتصادی داشته باشند، افزود: وزارت صمت وظیفه دارد در چارچوب قوانین و در حیطه اختیارات قانونی خود، اقدامات و حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران را جهت روان‌سازی سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشد.

    وی در ادامه استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برای رونق تولید و توسعه صنایع ضروری دانست و با تاکید بر ضرورت شناسایی سرمایه‌گذاران تصریح کرد: شناسایی سرمایه گذاران و فرصت های سرمایه گذاری یکی از اقدامات مهم در حوزه صنعت است و راه اندازی یک سامانه در وزارتخانه به این منظور می تواند بسیار کمک کننده باشد.

    رزم حسینی در ادامه نشست حذف بروکراسی اداری را در مدیریت اقتصاد کشور موثر دانست و ایجاد امتیازات ویژه و مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران را از جمله اقدامات موثر در جذب سرمایه در حوزه صنایع خواند.

    وزیر صنعت معدن و تجارت با مهم خواندن معاونت امور صنایع در ترغیب تولید کشور و تحقق شعار جهش تولید، توجه و شناسایی گلوگاه‌ها و موانع مربوط به سرمایه گذاری را یادآور شد و بر انجام اقدامات لازم در تسهیل و تسریع صدور مجوزها و سرمایه گذاری توسط بخش های خصوصی در چارچوب قوانین، تاکید کرد.

    گفتنی است در جریان این بازدید سرزده، تعدادی از تولیدکنندگان و صنعتگران که برای پیگیری و انجام امور خود به این معاونت مراجعه کرده بودند، مشکلات و مسائل خود را به طور مستقیم با وزیر صمت مطرح کردند.

    برچسب ها