عصر خودرو

«روس نفت » قرارداد طولانی مدت فروش نفت خام با هند امضا کرد

عصر بازار- منابع مطلع اعلام کردند شرکت «روس نفت » قرارداد مقدماتی فروش طولانی مدت نفت خام با شرکت های «نفت و گاز طبیعی هند» (ONGC ) و «اسار اویل » امضا کرده است .

«روس نفت » قرارداد طولانی مدت فروش نفت خام با هند امضا کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت پالایش و پتروشمی منگلور (Mangalore Refinery and Petrochemical Ltd-MRPL) در جنوب هند سالانه 15 میلیون تن نفت خام را تصفیه می کند.
    به گفته این منابع «روس نفت» قرارداد دیگری را با شرکت نفت «اسار اویل» برای فروش سالانه 10 میلیون تن نفت خام به پالایشگاه این شرکت در ایالت گجرات امضا کرده است.
    این پالایشگاه دومین پالایشگاه بزرگ نفت در هند است که می تواند سالانه 20 میلیون تن نفت خام را تصفیه کند. انتظار می رود که «روس نفت» ارسال نفت خام را به این پالایشگاه از امسال آغاز کند.
    روزنامه انگلیسی زبان اکونومیک تایمز روز جمعه درگزارشی نوشت:شرکت «اسار اویل» و شرکت «پالایش و پتروشیمی منگلور» مقادیر زیادی نفت خام از ایران واردات می کنند.
    براساس این گزارش ،با امضای این قراردادها امکان کاهش واردات نفت خام ایران از سوی شرکت های نفتی هند وجود دارد.
    «اسار اویل» و شرکت «پالایش و پتروشیمی منگلور» حدود 90 درصد از 10 میلیون تن نفت خام وارداتی هند از ایران را در سال 2015 به خود اختصاص دادند.
    هند بزرگترین واردکننده نفت خام ایران بعد از چین است.
    یکی از مشاوران شرکت «کی.پی.ام.جی.» می گوید که روسیه با امضای این قراردادها بازاری مهم را برای فروش نفت خام خود بدست آورده است .
    یک کارشناس انرژی گفت که ایران به شدت در صدد کسب بازارهای جدید در هند و دیگر کشورها است و به همین علت این قرارداد در دراز مدت تاثیر زیادی بر واردات نفت از ایران نخواهد گذاشت.
    «جانس بنگنی»، رئیس شرکت جی.بی.سی. انرژی نیز گفت که من احساس می کنم که امضای این قراردادها تاثیر ناچیزی بر واردات نفت خام از ایران به خاطر نزدیکی این کشور به هند خواهد گذاشت .
    مدیر یک پالایشگاه دولتی نیز گفت که فاصله زیاد بین روسیه و هند واردات نفت خام از این کشور را برای پالایشگران هندی گران می کند .
    وی افزود:مبادله نفت خام روسیه با نفت ایران می تواند برای پالایشگاههای هند مفید باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها