عصر خودرو

در آخرین هفته معاملاتی بهمن ماه به ثبت رسید؛

رقابت زعفران و سکه در بازار گواهی سپرده بورس کالا

رشد ۲۳ درصدی حجم معاملات

عصر بازار- در جریان معاملات آخرین هفته بهمن ماه ۱۳۹۹ معامله گران در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران تعداد دو میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۹۳ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۱۶۶۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال دست به دست کردند تا رشد ۲۳ درصدی حجم معاملات به ثبت برسد؛ هفته گذشته بیشترین حجم معاملات به گواهی سپرده زعفران نگین و بیشترین ارزش معاملات به گواهی سپرده سکه طلا اختصاص داشت.

رقابت زعفران و سکه در بازار گواهی سپرده بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، در جریان معاملات هفته ای که گذشت، بیشترین حجم معاملات به گواهی سپرده زعفران نگین و بیشترین ارزش معاملات به گواهی سپرده سکه طلا اختصاص داشت. به طوری که سکه طلا با دادوستد یک میلیون و 214 هزار و 300 گواهی سپرده کالایی و به ارزشی بالغ بر 1441 میلیارد و 717 میلیون ریال صدرنشین بازار شد.

    یک میلیون و 594 هزار و 561 گواهی سپرده زعفران نگین نیز به ارزشی نزدیک به 200 میلیارد ریال در حالی مورد معامله قرار گرفت که این دارایی پایه پرحجم ترین معاملات را به خود اختصاص داد.

    17 هزار و 635 گواهی سپرده زعفران پوشال نیز در حالی خرید و فروش شد که ارزش تقریبی 1.5 میلیارد ریالی برای آن به ثبت رسید.

    معامله گران تعداد 13 هزار و 309 گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی را نیز در 4 نماد انبار بورسی خرید و فروش کردند و ارزشی بیش از 18 میلیارد و 208 میلیون ریال را رقم زدند.

    معامله 418 گواهی سپرده رطب مضافتی در تنها نماد فعال بازار نیز ارزشی حدود 84 میلیون ریال را در پی داشت.

    در این هفته 22 گواهی سپرده کشمش سبز قلمی نیز در بازار مورد معامله قرار گرفت که ارزشی بیش از 15 میلیون ریال برای این دارایی پایه رقم خورد.

    همچنین 3348 گواهی سپرده زیره سبز نیز به ارزشی بیش از یک میلیارد و 651 میلیون ریال خرید و فروش شد.

    برچسب ها