عصر خودرو

وزیر صنعت:

اقتصاد ایران به ثبات رسید

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز ما صادر‌کننده فولاد و پتروشیمی هستیم و خیلی از محصولات صنعتی ما بازارهای جهانی خود را پیدا کرده است.

اقتصاد ایران به ثبات رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علیرضا رزم حسینی دقایقی قبل در آیین افتتاح یک واحد صنعتی شهرستان میبد اظهار داشت: امروز کشور در شرایط سه ساله سخت جنگ اقتصادی و همچنین درگیری با بیماری منحوس کرونا قرار گرفته است.

    وی تصریح کرد: این دو مورد اگر در کشور دیگری به صورت همزمان وجود داشت حتما با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شد اما ما دیدیم که با درایت همه مسئولان و دولت و به ویژه مقام معظم رهبری، راهبرد جمهوری اسلامی ایران در این سه سال مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه بود و موفق شدیم این سه سال را با کمترین هزینه عبور کنیم.

    وزیر صمت ادامه داد: البته بر اقتصاد خانوار و بازار فشارهایی آمد اما آنها فکر می‌کردند با این تحریم‌هایی که انجام می‌دهند ما را تسلیم می‌کنند یا اینکه کارخانه‌جات ما را به تعطیلی بکشانند ولی خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و امروز می‌بینیم در 29 رشته صنعتی استان و کشور پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم.

    رزم حسینی بیان کرد: مجوزهایی که برای تاسیس کارخانه‌جات در کشور داده شده در 10 ماه گذشته نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش یافته که این موضوع نشان می‌دهد مردم به سرمایه‌گذاری امیدوار هستند.

    وی با تاکید بر اینکه این موضوع نشان‌دهنده ثبات سیاسی و اقتصادی کشور است افزود: این موضوع به لطف مقاومت و ایستادگی مردم و تلاش مسئولان است.

    وزیر صمت ادامه داد: اینکه امروز ما صادر‌کننده فولاد و پتروشیمی هستیم و خیلی از محصولات صنعتی ما بازارهای جهانی خود را پیدا کرده و 75 درصد از صادرات ما در 15 کشور همسایه است نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار گسترده ماست.

    رزم‌حسینی تصریح کرد: در صورتی که برای ما محدودیت‌هایی که ایجاد شده را نمی‌گذاشتند و تحریم‌های ظالمانه نبود و 8 سال جنگ را بر ما تحمیل نمی‌کردند مطمئنا ایران یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان بود و قطعا در آینده‌ای نزدیک به این جایگاه می‌رسیم.

    برچسب ها