عصر خودرو

بررسی روند کلی صنعت خودرو

عصر بازار- بررسی نمودار صنعت خودرو در چهار چوب زمانی هفتگی نشان می دهد حدود چهار هفته پیش محدوده ۱۵ هزار واحد شکسته شد که این موضوع نشانه حرکت صعودی شرکتهای حاضر در این صنعت دارد.

بررسی روند کلی صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، همچنین گذر از محدوده 17 هزار تا 18 هزار بسیار مهم بود. می توان اولین هدف حرکت شاخص صنعت خودرو را حدود 27 هزار تا 28 هزار در نظر گرفت. در این مسیر  مقاومتهایی در محدوده 23 هزار و 500 واحد، 24 هزار و600 واحد و 26 هزار قرار دارند. در صورتی که شاخص صنعت خودرو  از محدوده های مذکور عبور کرد می توان محدوده 34 هزار واحد را هدف بعدی آن دانست. توجه به اینکه در صورت نزول صنعت خودرو محدوده 17 هزار تا 18 هزار حمایت بسیار مهمی است و احتمال دارد پس از برخورد به این محدوده، اهداف قیمتی بیان شده دست یافتنی شوند.
    بازدهی داراییها در صنعت خودرو اوضاع مناسبی ندارد و در سال 1394، منفی بود. اگر چه میانگین بازدهی دارییهای صنعت خودرو بالاتر از میانگین این نسبت در کل بازار است، اما بررسی روند نشان می دهد این برتری مربوط به سالهای 1380 تا 1385 است. به هر ترتیب همگرایی نسبت بازده داراییها و میانگین آن احتمال افزایش این نسبت در سال پیش رو را زیاد کند. به هر ترتیب مدیریت فعالیتها بعد از برداشته شدن تحریمها(پسابرجام) بسیار مهم و در کارایی داراییها اهمیت فراوان دارد.
    بازده حقوق صاحبان سهام در این صنعت بسسیار ناچیز است و سهامداران تنها به رشد آتی نمادهای این گروه امیدوارند. میانگین بازدهی حقوق صاحبان سهام در سالهای قبل از میانگین حقوق صاحبان سهام در کل بازار هم کمتر بوده و از این لحاظ نمادهای خودرویی کارنامه مناسبی ندارند.

    دارایی های با کارایی پایین به علت ضعف مدیریت در شرکتهای حاضر در گروه خودرویی با نسبتی بالاتر از کل بازار سرمایه تحت مالکیت سهامداران هستند. این موضوع از پتانسیل صنعت خودرو برای سهامداران خبر می دهد که در صورت وجود مدیریت صحیح در این صنعت مهم و استفاده مناسب از داراییهای موجود می توانند سود مستمری از سرمایه گذاری خود داشته باشند.

    نسبت جاری در این صنعت از میانگین 17 ساله بازار سرمایه پایین تر و از میانگین 17 ساله خود صنعت بالاتر است و به نظر می رسد در محدوده مناسبی قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها