عصر خودرو

آغاز پذیره‌نویسی بزرگترین صندوق جسورانه بورسی

عصر بازار- پذیره‌نویسی دوازدهمین و بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بورسی از امروز (سه شنبه، ۲۸ بهمن)در بازار فرابورس آغاز می شود.

آغاز پذیره‌نویسی بزرگترین صندوق جسورانه بورسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه با سرمایه 2400 میلیارد ریال به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جسورانه تاکنون، از امروز شروع به پذیره نویسی می‌کند و این روند تا چهارم اسفند ماه سال جاری (به مدت پنج روز کاری) ادامه خواهد داشت. حوزه فعالیت این صندوق « فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، انرژی، سخت‌افزار، بایو و نانو تکنولوژی » است.

    دوره فعالیت این صندوق مطابق با امیدنامه آن پنج سال است و از طریق کارگزاری‌های عضو شبکه فرابورس ایران امکان مشارکت در پذیره نویسی فراهم است. هر واحد سرمایه گذاری یک میلیون ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری هزار واحد است. در این دوره از پذیره نویسی، موسسان 20 درصد آن را در زمان تاسیس تعهد کرده‌اند و مابقی از طریق پذیره نویسی عمومی تامین خواهد شد.

    صندوق های جسورانه بورسی به عنوان یکی از ابزارهای نوین سرمایه‌گذاری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای مسوول بازار سرمایه از سال 95 طراحی و اجرا شده است و تمرکز آنها سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها در بدو تاسیس آنها نیست، بلکه کسب‌وکارها و استارتاپ‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شوند که از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و بخشی از بازار را در اختیار گرفته‌اند و در حال حاضر نیازمند تزریق منابع مالی و تیم مدیریتی مجرب هستند تا بتوانند مسیر رشد را طی کنند و به بالندگی و رقابت‌پذیری لازم برسند.

    این صندوق ها سرمایه اشخاصی که به دنبال سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا، کوچک و متوسط هستند و پتانسیل رشد بالایی دارند را مدیریت می کنند. این نوع از سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می شوند.

    طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، با پذیره نویسی این صندوق، تعداد صندوق های سرمایه گذاری جسورانه به 12 صندوق افزایش می‌یابد که با توجه به پذیره نویسی 2 صندوق سرمایه گذاری خصوصی، مجموع سرمایه این صندوق ها به 9250 میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

    برچسب ها