عصر خودرو

در تیر ماه رخ داد

کاهش ۲۲ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی سود شرکتهای بورسی

عصر بازار: نامناسب بودن وضعیت بنگاه‌های اقتصادی و رکود تورمی حاکم بر اقتصاد موجب شده است تا پیش بینی سود شرکت‌های بورسی در تیر ماه با کاهش قابل توجهی مواجه شده و به کمترین میزان خود برسد.

کاهش ۲۲ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی سود شرکتهای بورسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، با ادامه روند نزولی بورس تهران و رکود اقتصادی حاکم بر کشور، پیش بینی سود شرکت‌های بورس تحت‌تأثیر قرار گرفته و با کاهش قابل توجهی مواجه شده است به طوری که کاهش نقدینگی و وضعیت نامناسب شرکتهای بورسی موجب کاهش پیش بینی سود آنها شده است.

    به این ترتیب با آغاز روند نزولی بورس تهران و نیز ادامه رکود تورمی در اقتصاد، پیش‌بینی سود شرکتها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و با کاهش 22 هزار میلیارد ریالی مواجه شده است یعنی از میان 36 صنعت حاضر در بورس پیش بینی سود 17 صنعت با کاهش، 11 صنعت با افزایش مواجه شده و پیش بینی سود 8 صنعت نیز تغییری نکرده است.

    بر این اساس در حالی سود و زیان پیش بینی شده شرکت ها در پایان تیر ماه برابر با 477 هزار میلیارد ریال بوده است که این میزان نسبت به خرداد ماه معادل 22 هزار میلیارد ریال کاهش نشان می‌دهد. لذا می توان گفت که میزان سود تقسیم ‌شده از سوی شرکت‌های بورسی در تیر‌ماه امسال به پایین‌ترین سطح خود در چند سال گذشته رسیده است که این امر نشان می‌دهد یبشتر شرکت‌های بورس ترجیح داده‌اند تا سودشان را در حساب‌های مالی ذخیره کنند.

    در حالی کارشناسان تقسیم کردن سود نقدی کم را سیاست مناسبی در شرایط فعلی می‌دانند که میزان سود تقسیمی شرکت‌های بورسی تا تیر‌ماه 141 هزار میلیارد ریال بوده است که این مقدارمعادل 71درصد درآمد واقعی شرکتها است. علاوه بر اینکه متوسط سود(زیان) خالص شرکت های بورسی در پایان تیر ماه به ازای هر سهم برابر با 511 ریال بوده است.

    همچنین متوسط درآمد واقعی هر سهم شرکت‌های بورس تا پایان تیر ماه 538 ریال بوده که متوسط سود نقدی برای هر سهم معادل 400 ریال بوده است یعنی از این مقدار 400 ریال تقسیم شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو