عصر خودرو

­دبیر ستاد تنظیم بازار:

امسال نمایشگاه بهاره نداریم

واردات موز آزاد شد

عصر بازار- ­دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: امسال در هیچ نقطه از کشور نمایشگاه بهاره برگزار نمی‌شود.

امسال نمایشگاه بهاره نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، "عباس قبادی" در گفتگو با تیتر امشب با استناد به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امسال به‌خلاف سنوات گذشته نمایشگاه بهاره برگزار نمی‌شود به‌جای آن با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اصناف فروش فوق‌العاده و اینترنتی خواهند داشت.

    دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: اولویت در حفظ سلامت مردم گذاشته شده است و به هموطنان اطمینان می‌دهیم در تأمین کالای شب عید مانع از نوسانات قیمت در بازار شویم.

    قبادی از ذخایر 40 هزار تن سیب و پرتقال برای تأمین میوه شب عید خبر داد و افزود: تا حدودی تنظیم بازار به اصناف واگذار شده است و کنار آن ذخایر میوه هم در نظر گرفته شده است.

    او همچنین از آزادشدنِ واردات موز به کشور گفت و افزود: موز وارداتی در راه است.

    رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار از تولید 2میلیون و 700هزار تن مرکبات در استان مازندران و 500هزار تن در استان فارس گفت و افزود: تصمیم بر این شد به‌میزان یک‌سوم سال گذشته میوه ذخیره شود.

    "مصطفی دارایی‌نژاد" با بیان اینکه قیمت سیب و پرتقال حدود 15 تا 20 هزار در میدان مادر به فروش می‌رسد، افزود: در زمان حاضر فقط در استان مازندران 700هزار تن میوه در این استان ذخیره شده است. فروش این مقدار میوه ممکن است تا اردیبهشت سال بعد طول بکشد.

    دارایی‌نژاد گفت: نارنگی فسا و بندری تأمین‌کننده بازار و قیمت آن نسبت به پرتقال بیشتر است.

    وی گفت: اگر باغداران بر سر قولی که به اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار نباشند، میوه را به‌صورت کشوری قیمت‌گذاری می‌کنیم.

    برچسب ها