عصر خودرو

مدیرعامل شرکت فرابورس تشریح کرد:

برنامه بازار سرمایه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

عصر بازار- مدیر عامل شرکت فرابورس ایران گفت: شاخصی به نام شاخص نوآوری در فرابورس در حال طراحی است که این شاخص از شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس حمایت خواهد کرد.

برنامه بازار سرمایه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، امیر هامونی به آخرین وضعیت حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: تاکنون آمار حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس و فرابورس به 41 شرکت رسیده است که در چند سال گذشته تا کنون پذیرش و عرضه اولیه آنها انجام شده است.

    وی اظهار داشت: ارزش بازار این شرکت ها اکنون در بازار حدود 200 هزار میلیارد تومان است، این رقم در شرایطی که بازار در مدار صعودی پرشتاب قرار گرفته بود به 250 هزار میلیارد تومان رسید.

    هامونی خاطرنشان کرد: شاخصی به نام شاخص نوآوری در فرابورس در حال طراحی است که این شاخص از شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس حمایت خواهد کرد.

    به گفته مدیر عامل شرکت فرابورس ایران، این شاخص کمک می کند تا قیمت و بازدهی نهایی شرکت های دانش بنیان حاضر در بورس و فرابورس تاثیرگذار بر شاخص بورس باشند.

    وی با بیان اینکه برخی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ درخواست حضور در بورس را داده اند اما هنوز عرضه اولیه آنها انجام نشده است، گفت: اکنون در حال طی کردن تشریفات لازم برای ورود به بازار هستند که هر یک از آنها در مراحل مختلفی برای حضور در بورس قرار دارند.

    هامونی اظهار داشت: ورود شرکت های دانش بنیان به فرابورس مانند سهام سرخابی ها نیازمند تکمیل مدارک و مستندات است، به محض تکمیل مدارک درخواست شده، روند ورود آنها به بورس انجام و نهایی خواهد شد.

    عرضه اولیه دو شرکت در فرابورس تا پایان امسال

    مدیر عامل شرکت فرابورس ایران در ادامه به عرضه اولیه سهام شرکت های غیردانش بنیانی در فرابورس اشاره کرد کرد و گفت: تاکنون چند شرکت که جزو شرکت های دانش بنیان محسوب نمی‌شوند درخواست خود برای عرضه در فرابورس را ارائه کرده اند که به نظر می رسد با توجه به وضعیت فعلی بازار اکنون بهترین زمان برای ورود این شرکت ها به فرابورس و انجام عرضه اولیه آنها است.

    وی اظهار داشت: تا کنون سه شرکت در مرحله عرضه اولیه هستند اما براساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال شاهد عرضه اولیه حتمی دو شرکت در فرابورس خواهیم بود.

    بر اساس این گزارش، در دنیا و ایران، تامین مالی به دو روش تامین مالی سرمایه‌ای و تامین مالی از طریق اوراق بدهی و تسهیلات بانکی انجام می شود که در ایران در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و فعالان زیست بوم نوآوری کشور هر دو روش مورد توجه قرار گرفته است.

    با توجه به وجود روش‌های مختلف تامین مالی پیش بینی شده برای شرکت‌‎های دانش بنیان اما بارها به مدیران این شرکت‌ها پیشنهاد شده است تا از روش‌های نوین مالی مانند ابزارهای مالی پیش بینی شده در فرابورس و صندوق‌های پژوهش و فناوری استفاده کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو