عصر خودرو

احیای قیمت سنگ‌آهن جهانی در سایه اوج‌گیری فولاد

عصر بازار- در پی رسیدن قیمت فولاد به بالاترین سطح خود از ماه جولای، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی روز جمعه چین با رشد ۵ درصدی مواجه شد. این موضوع باعث شده تا قیمت مسکن نیز در این کشور اندکی افزایش یابد و بخش املاک جان تازه‌ای بگیرد.

احیای قیمت سنگ‌آهن جهانی در سایه اوج‌گیری فولاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت مسکن چین در ماه فوریه، با بیشترین سرعت خود در دو سال اخیر رشد کرد که ناشی از تقاضای بالا در شهرهای بزرگ بوده است. اما خطر گرمای بیش از حد در برخی از نقاط، در کنار رشد ضعیف در شهرهای کوچکتر موجب شده تا فشار بیشتری روی اقتصاد کند وجود داشته باشد.

       
    هر تن میلگرد ساختمانی در بورس آتی شانگهای با 3.8 درصد افزایش قیمت 2125 یوآن معامله شد. فعالیت‌های ساخت‌وساز در چین در نیمه دوم سال و در میان آب‌وهوای گرم تر معمولا افزایش پیدا می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا کارخانه‌های فولاد به تولید بیشتر تشویق شوند. تحلیلگران معتقدند ذخایر معامله‌گران فولاد در این ماه در حال کاهش تدریجی است.

    با رشد قیمت فولاد، سنگ‌آهن نیز افزایش قیمت داشته است. هر تن سنگ‌آهن ماه می در بورس کالای دالیان با رشدی 5.4 درصدی 449 یوآن معامله شد. در بورس سنگاپور نیز قیمت هر سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می با افزایش 2.7 درصدی به 53 دلار و 19 سنت رسید.

    بر اساس TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری در معاملات روز پنجشنبه با رشدی 5.5 درصدی  55 دلار و 40 سنت معامله شده بود.
    بانک کامن‌ولث استرالیا اعلام کرد: «برخی از کارخانه‌های فولاد در مورد ادامه داشتن قیمت‌های کنونی تردید دارند.»

    احیای قیمت سنگ‌آهن در حالی رخ می‌دهد که این کالای اساسی در هفته‌های اخیر نوسانات شدیدی داشته است. سنگ‌آهن در هفتم مارس رکورد صعود یکروزه 19.5 درصدی را از خود به جای گذاشته است.

    شرکت معدنکار بزرگ واله روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از 100 میلیون تن از ظرفیت تولید سالانه سنگ‌آهن خود را در برزیل طی سه سال آینده به دلیل تعلیق مجوز زیست محیطی تعطیل خواهد کرد. این شرکت تولیدکننده سنگ‌آهن اعلام کرد که مجوز 88 پروژه این شرکت هنوز در دست بررسی است و اگر تایید نشود، موجب تعطیلی نیمی از تولیدات این شرکت برزیلی خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها