عصر خودرو

افزایش تردید‌ها به حمایت عربستان از «طرح فریز نفتی»

عصر بازار- در حالی عربستان تلاش می‌کند خود را حامی کشورهایی که به دنبال افزایش قیمت هستند نشان دهد که آمارهای منتشره حاکی از رکوردزنی تولید نفت این کشور در ماه ژانویه است.

افزایش تردید‌ها به حمایت عربستان از «طرح فریز نفتی»
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، عربستان آماری منتشر کرده که بر اساس آن، این کشور در ژانویه نسبت رکورد صدور نفت را شکسته است. استخراج نفت در این ماه به 10 میلیون و 230 هزار بشکه رسیده است. از این میزان 7 میلیون و 800 هزار بشکه صادر شده که در قیاس با 10 ماه پیش رکورد به شمار می‌رود.

    تولید نفت عربستان در ماه ژانویه رکورد شکست. از همین رو قول این کشور برای کمک به تثبت قیمت نفت با تردید نگاه می‌شود.

    ونزوئلا و کشورهای روسیه، قطر به دنبال افزایش قیمت نفت با اجرای طرح فریز نفتی هستند که عربستان هم در ظاهر خود را طرفدار پروپا قرص این طرح اعلام کرده است. بر اساس این طرح قرار است تولید نفت کشورهای تولید کننده از سقف تولید ماه ژانویه فراتر نرود، ظاهرا 15 کشور دیگر هم با این طرح موافقت کرده‌اند.

    عربستان، روسیه، ونزوئلا و قطر توافق کرده‌اند که برای مهار کاهش قیمت نفت و ثبات‌بخشیدن به آن تولید نفت را در سطح تولید ژانویه فریز کنند. آماری که امروز عربستان منتشر کرده عملا به آن معناست که این کشور در راستای توافق تولید رکورد خود را ادامه می‌دهد که به سهم خود به مازاد عرضه در بازارهای جهانی خواهد انجامید و تاثیری در کاهش بهای نفت نخواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها