عصر خودرو

فعالیت اکتشاف نفت و گاز روس‌ها در ایران آغاز شد

عصر بازار- دور جدید فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز ایران با مشارکت دو شرکت روسی لوک اویل و «روس ژئولوژیا» در صنعت نفت ایران آغاز شد.

فعالیت اکتشاف نفت و گاز روس‌ها در ایران آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اولین مرحله فعالیت اکتشاف نفت و گاز شرکت لوک اویل با مشارکت شرکت دولتی «روس ژئولوژیا» در صنعت نفت ایران آغاز شد.

    بر این اساس قرارداد مطالعه مشترک زمین شناسی و ژئوفیزیکی اکتشاف نفت و گاز بین شرکت ملی نفت ایران و لوک اویل، این شرکت روسی باید چگونگی وضعیت نفت گیرهای هیدروکربوری و ساختارهای زمین شناسی زیرسطحی در غرب کارون و دشت آبادان را انجام دهد.

    از سوی دیگر «روس ژئولوژیا» اعلام کرد: همکاری خود را با شرکت ملی نفت ایران در مطالعه یافته های مربوط به لرزه نگاری درباره تعدادی از حوزه ها و میدان‌های نفت و گاز کشور برای فراهم کردن مقدمات عملیات اکتشاف، آغاز کرده است.

    شرکت روس ژئولوژیا با تاکید بر اینکه این تحقیقات در چارچوب قرارداد امضا شده با شرکت روسی لوک اویل اینجینرینگ انجام می‌شود، اعلام کرد: در چارچوب این توافق، شرکت دال مورنفت گئوفیزیکا، وابسته به روس ژئولوژیا مطالعه اسناد زلزله نگاری سال‌های گذشته درباره خلیج فارس و فلات دشت آبادان را آغاز کرده است.

    کارشناسان شرکت «دال مورنفت گئوفیزیکا» یک سال فرصت دارند تا به مطالعه و تجزیه و تحلیل اسناد زلزله نگاری حوزه های نفت و گاز جنوب ایران، قید شده در قرارداد، بپردازند.

    بر اساس این گزارش، پیش از این مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ارزش قرارداد جدید اکتشافی امضا شده با شرکت لوک اویل روسیه را حدود 6 میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شده بود: قرار است هزینه اجرای این پروژه توسط شرکت روسی تامین شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها