عصر خودرو

بیش از یک‌هزار تن انواع کالای غیرنفتی از استان مرکزی صادر شد

عصر بازار- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۴۴۳ تن انواع کالای غیرنفتی امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

بیش از یک‌هزار تن انواع کالای غیرنفتی از استان مرکزی صادر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا ، جعفر اصغری، در حاشیه جلسه دستگاه های هم خانواده سازمان صمت ، با اعلام این خبر افزود: ارزش کالاهای صادراتی استان مرکزی بیش از 710 میلیون دلار است و اغلب محموله‌های ارسالی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه بوده است.

    وی اضافه کرد: فرآورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، آب‌میوه‌، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی‌استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن و لبنیات از مهمترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری بوده‌ است.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: 6 هزار و 537 سفارش صادراتی امسال در این استان ثبت شده که تاکنون پنج هزار و 991 مورد معادل 91 درصد عملیاتی شده است.

    اصغری ادامه داد: 999 میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی برای این استان در سال جاری هدفگذاری شد که با وجود ثبت سفارش‌های انجام شده تحقق آن دور از انتظار نیست.

    وی گفت: با توجه به تنوع تولید، خدمات و معادن مختلف در استان مرکزی، صادرات در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، لبنیات و خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به این استان تکلیف و سهم آن نیز مشخص شده است.

    برچسب ها