عصر خودرو

به مناسبت فرا رسیدن ایام گرامی‌داشت انقلاب شکوهمند اسلامی:

جریمه بدهکاران صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بخشیده می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام گرامی‌داشت انقلاب شکوهمند اسلامی اگر بدهکاران صندوق بتوانند اصل بدهی خود را تا پایان سال پرداخت کنند، جریمه آنان بخشیده شده و نرخ محاسبه بدهی همان ۱۴ درصد سالیانه خواهد بود.

جریمه بدهکاران صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بخشیده می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  شاتا، محمدحسین مقیسه با بیان این مطلب، افزود: این نرخ، چهار درصد کمتر از نرخ مورد عمل بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار است و به صورت روزشمار و فقط به اصل تسهیلات تعلق می‌گیرد.

    وی در تشریح این موضوع، تصریح کرد: صندوق بر اساس قوانین بالادستی و اساس‌نامه خود، با صدور ضمانت‌نامه با نرخ میانگین 1.5 درصد به تامین کسری وثیقه صنعتگران صنایع کوچک کمک می‌کند تا بتوانند تسهیلات بگیرند.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه‌کرد: وقتی واحد تسهیلات گیرنده به هر دلیل نتواند در سر رسید به تعهدات خود به نظام بانکی عمل کند، بانک مبلغ ضمانت‌نامه را از صندوق دریافت می‌کند و اینجاست که بدهی صنعتگران به صندوق ایجاد می‌شود و باید همراه با جریمه به پرداخت آن اقدام کنند.

    مقیسه تاکیدکرد: اکنون به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، هیات مدیره صندوق طی مصوبه‌ای، از دریافت جریمه از بدهکاران صرف‌نظر کرده و اگر کسی تا پایان سال بدهی خود را تسویه کند، با همان نرخ 14 درصد دریافت خواهد کرد.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک یادآور شد: اکنون میزان بدهی صنعتگران به صندوق به بیش از 800 میلیارد ریال رسیده که بخش عمده آن مربوط به چند سال گذشته است.

    برچسب ها