عصر خودرو

پسابرجام راه جذب سرمایه گذاری خارجی را هموار می سازد

عصر بازار- کارشناس بورس گفت: بهترین راه برای به گردش در آوردن بازار، سرمایه گذاری مستقیم خارجی، ثبات قوانین و شفاف سازی در بازار سرمایه است.

پسابرجام راه جذب سرمایه گذاری خارجی را هموار می سازد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عظیم ثابت کارشناس بورس  اظهار کرد: استقبال از بازار سرمایه به اخبار مثبت و منفی سیاسی و اقتصادی بستگی دارد به طور یقین این امر تاثیر بسزایی در رشد و کاهش شاخص ها در بازار دارد.

    وی افزود: کاهش بیکاری و کاهش نرخ سود بانکی عواملی هستند که بر افزایش سرمایه تاثیر مثبتی گذاشته و باعث می شود سرمایه ها به این بازار هدایت شود.

    ثابت گفت: بازار بورس ایران بومی است و ما زمانی که در تحریم به سر می بردیم طبیعتا معاملات مالی صورت نمی گرفت که بخواهد سرمایه گذاری شود.
    علاوه برنداشتن ثبات قوانین در بازار ما عضو سازمان تجارت جهانی نیستیم و این ها عواملی هستند باعث می شود سرمایه گذار به این بخش ورود پیدا نکند.

    وی افزود: در زمان پسابرجام بهترین راه برای به گردش در آوردن بازار سرمایه، سرمایه گذاری مستقیم خارجی یا استقراض خارجی است زیرا در رکورد به سر می بریم و منابع داخلی نیاز به سرمایه را تامین نمی کند و در پایان انتظار این است که شرایط پسا برجام به جذب سرمایه گذاری خارجی کمک کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها