عصر خودرو

بررسی روند کلی بازار سرمایه

عصر بازار- بررسی شاخص کل بورس اوراق بهادر تهران در چهارچوب زمانی هفتگی نشان می دهد این نماگر در موجی از جنس موج پنجم الیوت در حال حرکت است .هدف قیمتی موج مذکور می تواند در ابتدا حدود ۱۰۲ هزار و سپس ۱۲۷ هزار واحد باشد.

بررسی روند کلی بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، اما در این بین در حدود 86 هزار واحد مقاومتی بسیار مستحکم وجود دارد که با توجه به شاخص سود آوری (PTI) کمتر از 35، شکسته شدن این مقاومت بسیار مشکل است. از طرفی در صورت عبور شاخص کل از محدوده ذکر شده علاوه بر مقاومت 89 هزار واحد تا 90 هزار واحد، محدوده 96 هزار تا 98 هزار واحد منطقه مقاومتی MOB است که با توجه به قرمز بودن شاخص جوزف احتمال عبور از این محدوده زیاد است.
    بررسی روند  بازدهی دارایی های شرکتهای حاضر در بازار سرمایه نشان از نزولی بودن این نسبت در طی 10 سال اخیر دارد. بسیاری از تحلیلگران این نسبت را شاخص نهایی برای تشخیص کفایت و کارایی مدیریت در اداره امور واحد تجاری می دانند. احتمالاً  در سالهای آتی برآیند حرکت این نسبت در شرکتهای حاضر در بازار سرمایه ایران همچنان نزولی باقی بماند، اما در این بین سالهایی هم وجود دارد که این نسبت افزایش یابد. توجه به اینکه شیب نزولی بازده داراییها در حال کاهش است بسیار حائز اهمیت و نکته مثبتی است.
    بازده حقوق صاحبان سهام میزان سود خالص ایجاد شده در مقابل هر یک ریال حقوق صاحبان سهام را نشان می دهد که شیب این نسبت در بازار سرمایه ایران نزولی است.
    نسبت مالکانه از تقسیم مجموع داراییها به مجموع حقوق صاحبان سهام بدست می آید. در سال 1394 این نسبت افزایش قابل توجهی داشته و شیب نزولی به صعودی تبدیل شده است که نشان می دهد، درصد مالکیت دارایی هایی که البته بازده مناسبی هم ندارد افزایش داشته است.
    میانگین نسبت جاری شرکتهای حاضر در بازار سرمایه کاهش چشمگیری در سال 1394 داشته، اما روند این نسبت با شیب بسیار ملایمی صعودی است. هرچه این نسبت بیشتر باشد بیانگر وضعیت مطلوب نقدینگی است، اما اگر بیش از اندازه بزرگ شود بیانگر عدم بکارگیری مناسب دارایی ها است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید. 

    برچسب ها