عصر خودرو

تداوم عرضه نفت ارزان برای مدت طولانی

چرا در سه دهه اخیر قیمت نفت ۴ بار افت کرد؟

عصر بازار- اینکه چرا در ۳ دهه گذشته قیمت نفت ۴ بار افت کرد؟ تنها یک جواب ساده و کوتاه دارد: تولید بیش از اندازه!

چرا در سه دهه اخیر قیمت نفت ۴ بار افت کرد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، قیمت نفت شاید به بیشترین حد پایین بودن خود در این چند ما گذشته رسیده باشد.

    قیمت ها در نوسان قرار دارند ولی قیمت نفت پس از قیمت بی سابقه ای در 12 سال گذشته، 27.10 دلار در ماه ژاویه رسید اما توانست این رقم را جبران کند و به 38 دلار برسد. کارشناسان هشدار می دهند که این افزایش قیمت نفت تا زمانی ادامه دارد که بتواند تولیدکننده شیل آمریکا به افزایش تولید خود بپردازد. و این قیمت حدود بشکه ای 55 دلار است.

    مشکل عرضه است. نفت های زیادی در انبارها ذخیره شده است.

    با اینکه آمریکا تولیدات نفت خود را نسبت به تابستان گذشته 5.5 درصد کاهش داده است اما طمع کشور عربستان سعودی در افزایش تولید نفت و همچنین تصمیم ایران مبنی بر افزایش تولیدات خود باعث شده است قیمت نفت تغییر زیادی را نداشته باشد و به پایین بودن قیمت خود ادامه دهد.

    این چهارمین باری است که در 3 دهه گذشته قیمت نفت یک سراشیبی عمیق را تجربه می کند و در دنیا برای یک مدت طولانی نفت ارزانی خواهیم داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها