عصر خودرو

فلاحتیان خبر داد:

اتصال برق ایران به جمهوری آذربایجان تا ۱.۵ ماه آینده

ایجاد خط جدید برای مبادله برق با روسیه

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام خبر اتصال قریب‌الوقوع برق ایران و آذربایجان گفت: زیرساخت‌های طرح اتصال شبکه برق ایران به روسیه، ارمنستان و گرجستان هم در حال تکمیل است و حداکثر تا دو سال آینده برق بین چهار کشور جریان پیدا خواهد کرد.

اتصال برق ایران به جمهوری آذربایجان تا ۱.۵ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در خصوص آخرین وضعیت مبادله برق بین ایران و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: پست انتقال مورد نیاز برای تبدیل ولتاژ برق ایران به ولتاژ آذربایجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و خط انتقال برق هم ماه گذشته به بهره‌برداری رسید و حداکثر ظرف یک و نیم ماه آینده اتصال برق بین دو کشور به‌صورت کامل انجام می شود.

    وی درباره علت اجرای کامل پروژه مبادله برق در یک و نیم ماه آینده با وجود آماده‌بودن زیرساخت‌ها توضیح داد: باید قرارداد خرید و فروش یا مبادله برق بین دو کشور امضاء شود که خوشبختانه توافقات و اقدامات اولیه در این زمینه صورت گرفته است.

    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین تصریح کرد: با توجه به توافقاتی که بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه، گرجستان و ارمنستان صورت گرفته و جلسات مربوطه نیز در نیمه دوم فروردین ماه 95 برگزار خواهد شد، برنامه‌ریزی ها مبتنی بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم در مسیر بین این کشورها، بتوانیم مبادلات برق را بین 4 کشور افزایش دهیم.

    فلاحتیان متذکر شد: برای این منظور حداکثر تا 24 ماه آینده خط جدید 400 کیلوولت بین ایران و ارمنستان در خاک آن کشور مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: پست انتقالی در مرز گرجستان و ارمنستان در حال احداث است که با احداث آن زمینه سنکرون کردن (اتصال ایمن دو شبکه‌ برقی کاملا مجزا) بین ایران و چهار کشور روسیه، ارمنستان و گرجستان فراهم خواهد شد و به راحتی می توانیم ظرف حداکثر دو سال آینده مبادله برق را بین این کشورها داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها