عصر خودرو

نفت برنت ۴۰ دلار

توافق برای برگزاری نشست تولیدکنندگان، رشد نفت را بیشتر کرد

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه، به روند صعودی خود ادامه داد؛ این در حالی است که این رشد قیمتی ناشی از برنامه عرضه‌کنندگان بزرگ دنیا به منظور برگزاری نشست برای ثابت نگهداشتن تولید نفت بوده است.

توافق برای برگزاری نشست تولیدکنندگان، رشد نفت را بیشتر کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، تولیدکنندگان نفت شامل کشورهای حوزه خلیج فارس اوپک از نشست ماه آینده به منظور ثابت نگهداشتن تولید در سطوح کنونی حمایت کرده‌اند؛ حتی اگر ایران از پیوستن به آنها اجتناب کند. این نشست احتمال اولین توافق نفتی جهانی در 15 سال اخیر را افزایش داده است.

    هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با رشد 49 سنتی 39 دلار و 95 سنت معامله شد این در حالی است که در ابتدای جلسه نفت به قیمت 39 دلار و 38 سنت نیز رسیده بود. نفت آمریکا روز گذشته با رشد 5.8 درصدی 38 دلار و 46 سنت برای هر بشکه قیمت داشت. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با 19 سنت افزایش نسبت به جلسه گذشته 40 دلار و 52 سنت معامله شد.
    صبح امروز بانک ANZ اعلام کرد: «رشد کمتر از انتظار در موجودی ذخایر نفت آمریکا نیز موجب حمایت قیمت‌ها شده است.»

    آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی به بالاترین سطح خود رسید.موجودی ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 11 مارس با رشدی 1.3 میلیون بشکه‌ای به 523.2 میلیون بشکه رسید که بسیار کمتر از رشد 3.4 میلیون بشکه‌ای مورد انتظار تحلیلگران بوده است.

    پس از متعادل‌تر چشم‌انداز پولی آمریکا و در پی اعلام فدرال‌رزرو مبنی بر دو بار افزایش نرخ بهره در سال جاری به جای 4 بار، بازار نیز با روند صعودی مواجه شده است.

    محمد بن صلاح، وزیر نفت قطر اعلام کرد تولیدکنندگان داخل و خارج اوپک در هفدهم آوریل در نشستی در دوحه به بحث و تبادل نظر در مورد ثابت نگهداشتن میزان تولیدات خود خواهند پرداخت. این برنامه توسط 15 تولیدکننده اوپک و غیراوپکی مورد حمایت قرار گرفته که در حدود 73 درصد از تولید جهانی نفت خواهد بود.

    از زمان پیشنهاد طرح «فریز نفتی» از ماه گذشته، قیمت‌ها در حدود 50 درصد نسبت به پایین‌ترین سطوح خود بهبود یافته‌اند اما به دلیل عدم اعلام زمان قطعی نشست، قیمت‌ها همچنان با نوسان مواجه هستند.

    فیلیپ فیوچر اعلام کرد همچنان در مورد چیزی فراتر از توافق در مورد ثابت نگهداشتن تولید شک و تردید دارد. دانیل آنگ تحلیلگر فیلیپ فیوچر اظهار داشت: «کاهش تولید در این مرحله برای رشد طولانی‌تر مضر خواهد بود. نیاز برای کاهش تولیدات گران قیمت ضروری است و بدین ترتیب، حمایت زودهنگام قیمت ممکن است هر آنچه را در دو سال گذشته رخ داده مجددا برقرار کند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها