عصر خودرو

مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد؛

وضعیت اقتصاد کشورها در گرو میزان دسترسی به واکسن

عصر بازار- مجمع جهانی اقتصاد با پیش بینی رشد ۵.۱درصد برای اقتصادجهان در سال۲۰۲۱ اعلام کرد رشد کشور ها بستگی به این دارد که چه میزان به واکسن دسترسی داشته باشند بنابراین توزیع آن باید عادلانه باشد.

وضعیت اقتصاد کشورها در گرو میزان دسترسی به واکسن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد: کشف واکسن بیماری کووید 19 اقتصاد جهان را درسال جاری بهبود می بخشد البته در کنار آن باید سیاست های حمایتی نیز ادامه یابد.

    مجمع جهان اقتصاد تاکید می کند در سال جاری هر منطقه ای که ویروس کرونای کمتر و دسترسی به واکسن بیشتری داشته  باشد اقتصاد بهتری خواهد داشت بنابراین دسترسی به واکسن بیماری کووید 19 بسیار حیاتی است و باید نهادهای بین المللی تلاش کنند تا دسترسی کشورها به واکسن عادلانه باشد.

    در این گزارش آمده است: اگرچه رشد اقتصاد جهان در سال 2020 به رقم منفی 3.75 درصد رسید اما پیش بینی می شود که اقتصاد جهان در سال 2021 به رشد 5.5 درصد برسد و در سال 2022 هم اقتصاد جهان با اندکی کاهش به 4.2 درصد رشد برسد.

    این گزارش می افزاید مبادلات تجاری کشورها هم با افزایش رشد اقتصادی در سال جاری بهتر می شود اما انتظار بر این است که رشدی نامتعادل و نابرابر داشته باشد.

    مجمع جهانی اقتصاد تاکید می کند که اقتصاد آمریکا در سال 2020 به میزان 3.4 درصد کاهش یافت اما انتظار می رود در سال 2021 به رشد 5.1 درصد برسد و در سال 2022 با کاهش دوباره به 2.5 درصد برسد.

    رشد اقتصاد چین در سال 2021 به رقم 8.1 درصد خواهد رسید و سال آینده هم به رقم 5.6 درصد می رسد که وضعیت بسیار بهتری نسبت به آمریکا خواهد داشت. چین در سال جاری هم علیرغم اینکه اکثر کشورها رشد اقتصادی منفی داشتند به رشد 2.3 درصد مثبت دست یافت. رشد اقتصادی چین  در سال اینده هم 5.6 درصد پیش بینی شده است.

    بر اساس اعلام مجمع جهانی اقتصاد رشد اقتصادی منطقه یورو امسال 7.2 درصد  کوچکتر شد که پیش بینی شده است که در سال آینده به مثبت 4.2 درصد افزایش پیدا می‌کند و رشد اقتصادی منطقه یورو سال 2022 به رقم 3.6 درصد خواهد رسید.

    بر اساس این گزارش اقتصاد هند در سال 2021 سریعترین اقتصاد جهان لقب گرفته است و رشد آن به 11.5 درصد خواهد رسید.

    مجمع جهانی اقتصاد تاکید می کند که باید حمایت های مالی همچنان ادامه یابد و در بخش بهداشت و سلامت سرمایه گذاری بیشتری شود همچنین از کارگرانی که شغلشان را از دست داده اند و نیز شرکتهای ورشکسته حمایت شود، از زیرساخت های دیجیتال و بخش کشاورزی هم پشتیبانی بیشتری به عمل آید.

    برچسب ها