عصر خودرو

افزایش شاخص بورس فوتسی همزمان با فراتر رفتن قیمت نفت برنت از مرز ۴۰ دلار

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، در پایان معاملات روز چهارشنبه، همزمان با فراتر رفتن قیمت نفت خام برنت دریای شمال از مرز ۴۰ دلار، بار دیگر افزایش یافت.

افزایش شاخص بورس فوتسی همزمان با فراتر رفتن قیمت نفت برنت از مرز ۴۰ دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز چهارشنبه با افزایشی 0.60درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 35 واحد افزایش، به 6 هزار 175 واحد رسید.
    کاهش قابل توجه سهام شرکت تولیدی نوشابه های قند دار به دنبال افزایش میزان مالیات شکر در لایحه بودجه 2016 دولت انگلیس، از جمله علل محدود بودن افزایش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن بوده است.
    علاوه بر شاخص سهام بورس فوتسی، ارزش سهام بورس های شاخص اروپایی از جمله بورس های آلمان و فرانسه نیز امروز افزایش یافتند.
    پوند انگلیس نیز عصر روز چهارشنبه در برابر دلار آمریکا با 0.24 درصد کاهش، در مقابل 1.4118دلار و همچنین با اندکی تغییر در مقابل یورو، در مقابل 1.2733 یورو معامله شد.
    هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دوسوم نفت های جهان ازجمله نفت اوپک، براساس آن قیمت گذاری می شوند نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز چهارشنبه در بازار لندن با 3.38درصد افزایش به 40.26دلار رسید.
    این برای اولین بار در طی یک ماه گذشته است که بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال از مرز 40 دلار فراتر می رود.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز چهارشنبه با 2.16درصد افزایش، به 38.50 دلار رسید.
    گفته می شود کاهش تولید نفت خام آمریکا از جمله علل افزایش بهای نفت خام در بازار های جهانی بوده است.
    قیمت نفت خام در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها