عصر خودرو

شرکت های داخلی در انعقاد قراردادهای بین المللی برق مورد توجه قرار دارند

عصر بازار- شرکت توانیر اعلام کرد : تأکید می شود که در انعقاد قراردادهای بین المللی، بخش خصوص داخلی در کنار شرکت های خارجی قرار خواهند گرفت تا از این فرصت به منظور افزایش ارتباطات بین المللی و کسب دانش روز دنیا بهره گیرند.

شرکت های داخلی در انعقاد قراردادهای بین المللی برق مورد توجه قرار دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سیزدهم بهمن ماه سال جاری گزارشی با عنوان "شوک یک قرارداد برقی به بخش خصوصی ایران" در  منتشر شد. در این گزارش عنوان شده بود که "در حالیکه قرار بود در دوران پساتحریم، با جذب سرمایه خارجی، رونق تولید داخلی در صنعت برق را شاهد باشیم، به نظر می رسد رویکرد دولت به سمتی است که بخشی از بازار ایران دربست در اختیار شرکت های اروپایی قرار گیرد؛ به طور نمونه در سفر رئیس جمهوری به اروپا قراردادهای مشترکی به امضا رسید که وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی از سخنان خود در خصوص قراردادهای به امضا رسیده از تشکیل شرکت مشترک ایرانی - اروپایی برای ساخت نیروگاه خبر داده است."

    روابط عمومی شرکت توانیر در واکنش به انتشار این گزارش، توضیحاتی ارسال کرده که متن آن بدین شرح است:

    "به اطلاع می رساند انعقاد چنین قراردادهایی صرفا با هدف انتقال تکنولوژی روز دنیا به داخل کشور صورت می گیرد. چنین قراردادهایی به طور معمول در یک دوره زمانی خاص تعریف و برحسب مدت زمان تعیین شده، انتقال تکنولوژی به شرکت و کشور هدف انجام می شود.

    تجربه انعقاد چنین قراردادهایی را پیش از این نیز شرکت مپنا با شرکت های زیمنس و آنسالدو انرجیا (ایتالیا) داشته است که منجر به انتقال تکنولوژی توربین های گازی V94.2 و بخار سیکل ترکیبی به ایران شد که در نهایت کشورمان را در ردیف توربین سازان نیروگاهی جهان قرار داد و اکنون نیز این شرکت به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران توانایی صادرات همین فناوری کسب شده را به سایر کشورها دارد.

    از این رو با توجه به لزوم ارتباط با شرکت های پیشرو دنیا در این خصوص، استفاده از فناوری روز و انتقال تکنولوژی به داخل کشور، انعقاد قرارداد با شرکت های بزرگ سازنده توربین و تجهیزات پیچیده نیروگاهی در دستور کار قرار گرفته است. در همین خصوص انعقاد قرارداد انتقال دانش فنی توربین های گازی کلاس F بین شرکت مپنا و شرکت زیمنس در سفر اخیر وزیر محترم نیرو به کشور آلمان نیز در این راستا بوده است.

    با توجه به توضیحات ارائه شده تأکید می شود که در انعقاد قراردادهای این چنینی، بخش خصوص داخلی در کنار شرکت های خارجی قرار خواهند گرفت تا از این فرصت به منظور افزایش ارتباطات بین المللی و کسب دانش روز دنیا بهره گیرند."

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها