عصر خودرو

رییس جمهور:

قیمت اجناس به دلیل جنگ تحمیلی اقتصادی از تعادل خارج شد

عصر بازار- رییس جمهور گفت: تحمیل سه سال تحریم و جنگ اقتصادی بی‌سابقه موجب خروج قیمت کالاها از حالت تعادلی و رنج مردم شد اما ملت علی‌رغم این مشکلات ایستادگی کردند.

قیمت اجناس به دلیل جنگ تحمیلی اقتصادی از تعادل خارج شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در  آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت جهادکشاورزی با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به ملت بزرگ و فداکار ایران، گفت: به همه خانواده‌هایی که عزیزانشان را در جریان نهضت و انقلاب اسلامی فدا کردند و به روان پاک شهدا درود می فرستیم. همچنین از مردم عزیز ایران بایستی برای 16سال مبارزه برای پیروزی نهضت اسلامی،از سال 41 تا 57 و نیز به خاطر 42سال ایستادگی، صبر، مقاومت‌، سازندگی‌ و دفاع از کشورشان در دوران بعد از انقلاب و در سه سال اخیر بخاطر صبر و مقاومت آنها در جنگ اقتصادی تحمیلی بی سابقه در تاریخ، قدردان بود.

    روحانی خاطرنشان کرد: در طول این سه سال، البته همیشه دل‌نگران بودیم و خدا را گواه می‌گیرم هیچ شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم. احساس من در تمام این سه سال، همانند همان سالهای جنگ تحمیلی و مسوولیت‌هایی که در جنگ داشتم ، بود. حس من این بود که آن 8 سال باز به یک صورت دیگری ظهور و بروز پیدا کرده و امروز در یک جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم.

    رئیس جمهور با اشاره به احساس رنج مردم بخاطر قیمت اجناس، گفت: ما را سه سال در تحریم و یک جنگ شدید بی سابقه قرار دادند، منابع مالی ما را در دنیا قفل کردند و نگذاشتند از آن استفاده کنیم، نگذاشتند نفت و میعانات گازی‌مان را صادر کنیم و در سایر صادرات هم مشکل درست کردند اما علیرغم این، ملت ایستادگی کردند.

    روحانی اضافه کرد: امسال علیرغم همه سختی‌ها تا امروز حدود 30 میلیارد دلار واردات و بیش از 28 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم البته می‌بایست این رقم بیشتر می‌بود اما به خاطر کرونا و مشکلاتی که داشتیم در ایام اسفند و فروردین و اردیبهشت تقریبا صادرات‌مان تعطیل شد و امیدوارم در دو ماهه پایانی بتوانیم مقداری جبران کنیم.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علی رغم همه مشکلات، ملت ایران نه در برابر تحریم، نه در برابر فشار، نه در برایر توطئه و نه در برابر ویروس سر فرود نیاورد، اظهارداشت: ملت ایران ایستادگی و مقاومت کرد، متحد بود، دست به دست هم داد و امیدواریم  این اتحاد و وحدت و یکپارچگی باقی بماند تا بتوانیم به اهداف بلندمان برسیم.

    روحانی با اشاره به اهمیت طرح هایی که امروز به افتتاح رسید، گفت: امنیت غذایی برای ما خیلی مهم است و در داستان کرونا یک بار دیگر امنیت غذایی را بهتر لمس کردیم یعنی کشورهایی بودند که به دلیل ترس از کرونا مواد غذایی صادر نمی‌کردند و اگر در گندم خودکفا نبودیم و اگر در برنج، شکر و روغن شرایط ما با گذشته متفاوت نبود امسال مردم، رنج بیشتری را تحمل می‌کردند.

    رئیس جمهور تصریح کرد: در هفت سال گذشته در بخش کشاورزی اقدامات بزرگی انجام گرفته است. البته اصلِ کار کشاورزی به عهده کشاورزان و مردم است اما در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، دولت باید وارد شود چرا که مردم توان این کار را ندارند.

    روحانی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با درخواست برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق برای طرح آب و خاک در غرب و شمال غرب کشور، اظهارداشت: طرح‌های بزرگ کشاورزی و آبیاری در غرب و شمال غرب کشور در کنار سدها و کانال‌های متعدد، بخاطر 8 میلیارد دلاری است که توانستیم تحول بزرگی به وجود بیاوریم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو