عصر خودرو

عقبگرد ۲۰ هزار و ۹۴۷ واحدی شاخص کل بورس

عصر بازار- شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۰ هزار و ۹۴۷ واحدی معادل ۱.۷۰ درصد به یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۸۳۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۰۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۹۴ واحد رسید.

عقبگرد ۲۰ هزار و ۹۴۷ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه هفتم بهمن ماه 99)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 5466 واحدی معادل 1.70 درصد به رقم 317 هزار و 30 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 5565 واحدی معادل 1.29 درصد، عدد 426 هزار و 864 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 3640 واحدی به رقم 279 هزار و 180 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 25882 واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 740 هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با 14806 واحد افزایش به رقم 878 هزار و 781 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 44187 واحد کاهش همراه بود و عدد 2 میلیون و 492 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

    بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، شستا، تاپیکو، اخابر، کگل و پارسان با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، شتران، ومعادن و شبریز، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

    با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس 8 میلیارد و 956 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 229 هزار نوبت معامله و به ارزش 108 هزار و 19 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

    در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سبهان(سیمان‌ بهبهان) با 4.99 درصد رشد و پس از آن، نمادهای خزر، کلوند، ثاباد، سدور و کپشیر بود. همچنین نماد معاملاتی بورس(بورس اوراق بهادار تهران) با 5 درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کسرا، ثبهساز، فنورد، دزهراوی، غبشهر و کالا قرار گرفتند.

    پُرتراکنش‌های بازار امروز

    روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شپنا، شتران، شستا، فخوز، فولاد،  شبندر و خودرو به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

    بیشترین عرضه و تقاضا

    بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پارند، سنیر، کمند، سیتا، سدور و افق با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای شستا، کدما، خساپا، خموتور، برکت، وپست و وتوصا بیشترین حجم عرضه را داشتند.

    نوسان نماگر صنایع

    در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع قرمزپوش شدند. به گونه ای که شاخص صنایع محصولات چوبی، انبوه سازی، رادیویی، حمل و نقل، اداره بازارهای مالی، وسایل ارتباطی و محصولات چرمی با کاهش مواجه شدند.

     

    برچسب ها