عصر خودرو

رئیس صندوق نوآوری مطرح کرد:

۲۰برابر شدن سرمایه صندوقهای پژوهش و فناوری

عصر بازار- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از ۲۰برابر شدن سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی طی دو سال اخیر خبر داد.

۲۰برابر شدن سرمایه صندوقهای پژوهش و فناوری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت در اختتامیه رویداد سرمایه‌گذاری سکوی پرتاب یزد، به تحولات صورت گرفته در زیرساخت‌های نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه تأمین مالی اکوسیستم نوآوری کشور رشد زیادی اتفاق افتاده است به‌طوری‌که علاوه بر 50 صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی، سیستم بانکی نیز به حوزه نوآوری جذب شده و امروز علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند، بر این اساس در دو سال گذشته بانک‌ها نزدیک به 3,500 میلیارد تومان به این اکوسیستم کمک کردند.

    رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق‌های پژوهش و فناوری که در همه استان‌ها تشکیل شده‌اند مجموعه‌های تأمین مالی اکوسیستم نوآوری هستند که به صورت غیر دولتی فعالیت می‌کنند. مجموع سرمایه این صندوق‌ها 700 میلیارد تومان است که نسبت به دو سال گذشته 20 برابر شده است. شاید سرمایه این صندوق‌ها قابل توجه نباشد و اقتصاد بزرگی نداشته باشند اما رشد آنها با حمایت مقام معظم رهبری و درگیر شدن تدریجی بدنه دولت ادامه پیدا کرده است. امروز صندوق‌های پژوهش و فناوری به رشد طبیعی و غیر سیاست‌زده نیاز دارند.

    وحدت در مورد شرایط کنونی اکوسیستم کشور نیز گفت: در 10 سال گذشته تقریباً همه بازیگران فعلی اکوسیستم نوآوری کشور، وجود نداشتند اما فقط امروز حدود 10 هزار شرکت فناور در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند. امروز زیرساخت توسعه اکوسیستم شکل گرفته است و مراکز رشد و مراکز نوآوری به شرکت‌های کوچک کمک می‌کنند.

    رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد میزان توسعه استان یزد در زمینه نوآوری خاطرنشان کرد: استان یزد در حوزه صنعتی و معدنی در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته اما رشد و توسعه باید متوازن باشد. یزد پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد و اولین صندوق پژوهش و فناوری در این استان راه اندازی شده است و نخبگان و نیروی انسانی خوبی در یزد وجود دارند. امیدوارم جهشی که در یزد شکل گرفته ادامه پیدا کند و موفق‌تر پیش برود. استان یزد این امکان را دارد که به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور مطرح شود.

    وی در ادامه به مشکلات استان یزد اشاره کرد و گفت: مشکلات کنونی یزد توسعه نامتوازن و مهاجرت معکوس و مهاجرت نخبگان به خارج از استان و خارج از کشور است.

    وحدت در مورد رویداد سرمایه‌گذاری سکوی پرتاب یزد نیز تصریح کرد: این رویداد را یک گروه غیر دولتی برگزار می‌کند تا در هر استان به استارت آپ‌های آن استان در جذب سرمایه کمک کند.

    بر اساس این گزارش، در دوازدهمین ایستگاه کاروان سرمایه گذاری 100 استارت اپ، 37 تیم موفق به جلب نظر داوران برای جذب سرمایه شدند. این رویداد سرمایه‌گذاری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، پارک علم و فناوری استان یزد، مجموعه 100 استارت آپ و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

    برچسب ها