عصر خودرو

زنگنه مطرح کرد؛

امکان توقف بهره بردای از پالایشگاه و پتروشیمی‌ها در زمان شیوع کرونا وجود ندارد

عصر بازار- وزیر نفت گفت:از اوایل اسفند ۹۸ با شیوع کرونا امکان توقف بهره بردای از پالایشگاه و پتروشیمی‌ها وجود نداشت زیرا اگر گاز و نفت و سوخت تولید نمی‌شد، چرخ زندگی مردم متوقف می شود.

امکان توقف بهره بردای از پالایشگاه و پتروشیمی‌ها در زمان شیوع کرونا وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت گاز پالایش و پتروشیمی گفت: از اوایل اسفند 98 با شیوع کرونا امکان توقف بهره بردای از پالایشگاه و پتروشیمی‌ها وجود نداشت زیرا اگر گاز و نفت و سوخت تولید نمی‌شد، چرخ زندگی مردم از حرکت باز می‌ایستاد و تولید و حتی نان پختن نیز متوقف می‌شد.

    او افزود: اصل را بر این گذاشتیم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تولید را متوقف نکنیم. کلیپ پخش شده در این برنامه من را به دوران دفاع مقدس برد. تلاش مجاهدان اقتصادی می‌تواند ارزشی مانند این رزمندگان دفاع مقدس باشد.رهبری در 4 آذر امسال بر تکیه بر دانش بنیان کردن صنعت نفت تاکید کردند.

    زنگنه گفت: امسال در آستانه هفتادمین سال صنعت نفت هستیم و ملی شدن جزء با تکمیل توانمندی در ارکان اقتدار این صنعت، شدنی نیست.

    او بیان کرد: مهمترین رکن برای تقویت فناوی ملی شرکت‌های GC و E&P هستند. اگر این‌ها فعال شوند، محرک و مولد تقاضا می‌شوند.تقاضا مهمترین چیزی است که صنعت نفت و زیرمجموعه‌های آن را حفظ می‌کند.

    وزیر نفت اظهار کرد: شرکت دانش بنیان شرکتی است که تکیه اصلی آن ماشین آلات نیست و بر دانش است. پارک فناوری نفت و گاز ری در زمینی به وسعت 25 هکتار در نزدیک پالایشگاه تهران در انتظار راه اندازی است که باعث ایجاد راه ارتباطی جدید با دانش بنیان‌ها می‌شود.

    او گفت: برای راه اندازی این قبیل مراکز نوآوری و پارک‌ها در سایر شهرستان‌ها نیز اگر امکانش باشد حمایت می‌کنیم.

    زنگنه بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری فناوری نفت نیز برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان‌ها و فناور ایجاد شده است.

    او همچنین گفت: دو طرح بزرگ پیشران برای پارک فناوری نفت و گاز تعریف شده یکی احیای چاه‌های کم بازده است که 500 میلیون دلار اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و دیگری، بهینه سازی مصرف سوخت است. این کار امر حیاتی است کخ نیاز به کمک شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه داریم.

    وزیر نفت بیان کرد: تضمین خرید را امیدواریم که برای کالا‌های ساخت اول فراهم کنیم. آنها کالا‌هایی است که اولین بار است ساخته می‌شوند و با توافق با دانش بنیان‌ها آن را خریداری می‌کنیم.

    او گفت: اولین بار گواهی کیفیت را برای یکی از مراجع ایرانی توسط سازمان استاندارد صادر کردیم.

    زنگنه ادامه داد: بهینه سازی مصرف انرژی، حفاظت از محیط زیست و حمایت از ساخت داخل، اهداف اصلی این نمایشگاه است.

    او افزود: یکی از فواید حمایت از شرکت‌های ایرانی برای انجام طرح‌ها در قالب EPC و EPD، افزایش تقاضا برای خرید از آن هاست.

    زنگنه گفت: در کار‌های شیمیایی مثل ساخت کاتالیست‌ها نیز پیشرفت خوبی داشتیم که بسیاری از آن‌ها با لایسنس ایرانی تولید شده اند.

    او در ادامه گفت: سال گذشته و امسال ورق‌های نیس برای اولین بار در ایران ساخته شد و ساخت ورق‌های کرایوژنیک مقاوم به سرمای بالا نیز کاملا در داخل کشور امکان پذیر است که باید قرارداد‌های آن‌ها را امضا کنیم.

    وزیر نفت اظهار کرد: من تاکید می‌کنم که نظام بهره برداری و تعمیرات سیستم‌های ماشین‌های دوار ما که ابلاغ شده، به نفع اقتصاد ملی است و از خرید تجهیزات دست چندم خارجی ممانعت می‌کند.

    او گفت: شرکت‌های داخلی باید تلاش کنند تا علاوه بر خودکفایی ملی، تبدیل به برند برای جذب بازار‌های منطقه‌ای و بین المللی شوند.

    وزیر نفت گفت: ترامپ دنبال این بود که صادرات ما به صفر برسد، اما بالاترین رکورد‌های صادرات فرآورده‌های نفت را در این دوران به دست آوردیم و داغ صفر شدن صادرات نفت خام را بر جگر دشمنان گذاشتیم.

    او بیان کرد: سرمایه گذاری جدید، عامل و محرک اصلی برای رشد توان تولید و بازار داخل است.

    وزیر نفت گفت: با بالاترین رقم‌های افزایش تولید گاز در سال‌های اخیر را داشته‌ایم امسال نسبت به سال گذشته بیش از 65 میلیون مترمکعب گاز زیاد شده است، اما به دلیل افزایش مصرف در بخش خانگی مجبور به قطع گاز صنایع می‌شویم که به ضرر تولید ملی است.

    او در پایان از مردم تقاضا کرد که با توجه به راه بودن موج جدید سرما، در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو