عصر خودرو

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

عرضه برنج در بورس کالا به سود کشاورزان و تولید است

عصر بازار- نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با ورود برنج به بورس کالا موافق هستیم و از آن حمایت می کنیم چرا که عرضه برنج در بورس کالا در کنار پرداخت سریع وجه محصولات به کشاورزان، موجب قطع دست دلالان از چرخه خرید، فروش و توزیع این محصول شده و باعث شفافیت قیمت و ارتقای کیفیت محصول می‌شود.

عرضه برنج در بورس کالا به سود کشاورزان و تولید است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کالاخبر، علی بابایی کارنامی با تاکید بر اینکه بورس کالا تنها نقطه‌ای است که می‌توان قیمت را بر مبنای مکانیسم عرضه و تقاضا، کشف و معامله کرد، ادامه داد: وقتی کشاورز بداند که می تواند محصول را با قیمتی واقعی در بورس کالا بفروشد و وجه حاصل از معامله نیز ظرف مدت کوتاه به حساب او واریز می شود، بدون شک شاهد استقبال همه جانبه از بورس و حذف سیستم‌های دلالی در حوزه برنج خواهیم بود.

    وی به تامین منابع مالی حوزه کشاورزی از طریق ابزارهای مالی بورس کالا اشاره کرد و گفت: تامین منابع مالی برای حمایت از کشاورزها از طریق ساز و کار بورس میسر می شود؛ به طور یقین با ابزارهای مالی نوین که در چند سال اخیر در بورس کالا راه اندازی شده می توان در راستای کمک به کشاورزان برای رفع مشکلات و تنگناهایی که در بحث فروش و حتی کیفیت محصولاتشان با آن رو به رو هستند، نقش تاثیر گذاری داشت و این مهم می تواند نقطه پایانی برای مشکلات این قشر از تولیدکنندگان  باشد.

    نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید حلقه واسطی بین کشاورز و بورس ایجاد شود تا کشاورز در ابتدا بتواند از ظرفیت های این بورس استفاده کرده و محصول خود را با قیمت واقعی بفرشد.در مرحله نخست باید وزارت جهاد کشاورزی به این موضوع ورود کند.

    بابایی کارنامی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید از مسیر سازوکارهایی مثل تعاونی یا هلدینگ هایی شرایطی را مهیا کند تا کشاورز بتواند به دور از دستان دلالان محصول خود را در بورس عرضه کند.

    عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس به نقش اتحادیه ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی اتحادیه ها خود دلالی می کنند و حمایتی از کشاورزان از سوی آنها صورت نمی گیرد، این موضوع یکی از معضلاتی است که کشاورزان در سراسر کشور با آن روبه رو هستند و این موضوع مختص برنجکاران نیست بلکه در سایر محصولات کشاورزی هم مشاهده شده است.

    نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با تاکید بر اینکه عرضه برنج در بورس کالا کار درست و کار شناسی است و باید انجام شود، اظهار داشت: عرضه برنج در بورس کالا هم برای تولید کننده انگیزه ایجاد می کند تا محصولی با کیفیت و مرغوب تولید کند و از همه مهمتر عملیات مالی و اقتصادی در این حوزه واقعی تر و شفاف تر خواهد شد.

    برچسب ها