عصر خودرو

مشعل‌های گاز خاموش می‌شوند؛

امضای نخستین قرارداد فروش گاز مشعل به بخش خصوصی

عصر بازار- نخستین قرارداد فروش گازهای مشعل با قیمت‌گذاری هر مترمکعب گاز ۱۵۰ تومان بین شرکت نفت و بخش خصوصی امضا شد.

امضای نخستین قرارداد فروش گاز مشعل به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، نخستین قرارداد فروش گازهای مشعل به منظور جلوگیری از سوزاندن بخش قابل توجهی از گازهای همراه نفت میان شرکت نفت وگاز اروندان و بخش خصوصی به امضا رسید.

    سلطان کمالی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در آئین امضای این قرارداد گفت: براین اساس در یک قرارداد پنج ساله، روزانه ٢٤ میلیون فوت مکعب گاز به قیمت هر مترمکعب ٤,١١ سنت دلار به بخش خصوصی می‌فروشیم که پیمانکار با جلوگیری از سوزاندن آن و حذف مشکلات زیست محیطی ناشی از سوختن، گاز آن را به برق و سایر منابع انرژی بدل خواهد کرد.

    وی تصریح کرد: براساس این قرارداد روزانه حدود 100 مگاوات برق، 1300 بشکه ال پی جی و میعانات گازی تولید شده است و علاوه بر آن، شاهد افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی در هیترهای نصب شده تاسیسات نفتی به میزان 50 مگاوات خواهیم بود.

    این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر آن با استفاده از فناوری EASD و حذف گوگرد از نفت و تبدیل آن به کود شیمیایی نیترات آمونیم، بخش قابل توجهی از نیاز کشاورزی منطقه به کود شیمیایی رفع و در مجموع اشتغالزایی قابل توجهی در منطقه ایجاد خواهد گشت.

    کمالی یادآور شد: در آینده نزدیک حدود 300 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت از منطقه غرب کارون تولید خواهد شد و که باید تا آماده شدن تاسیسات فرآورشی آن، با همین مدل مصرف می شود.

    وی تاکید کرد: این میزان گاز می‌تواند سبب تولید حدود 1000 مگاوات برق در روز شود که معادل ظرفیت برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها