عصر خودرو

جنجالی‌ترین پروژه گازی جهان به مانع جدید خورد

عصر بازار- گروه بیمه زوریخ در مواجهه با تحریمهای آمریکایی که علیه شرکتهای اروپایی حمایت کننده از ساخت خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۲ در پیش است، از این پروژه ۱۱ میلیارد دلاری خارج خواهد شد.

جنجالی‌ترین پروژه گازی جهان به مانع جدید خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آمریکا ماه جاری به شرکت‌های اروپایی که به نظر می رسد در ساخت خط لوله گازی نورد استریم 2 روسیه مشارکت دارند، هشدار داد با ریسک تحریمها مواجهند. دولت ترامپ در روزهای پایانی خود در حال آماده سازی دور نهایی اقدامات تنبیهی علیه این پروژه است.

    یک منبع آگاه به رویترز گفت: زوریخ که کسب و کار آمریکایی بزرگی دارد، یکی از 20 شرکت بیمه در کنسرسیومی است که از این پروژه حمایت می کند.

    این شرکت بیمه سوییسی حاضر نشد درباره مشتریانش اظهارنظر کند اما اعلام کرد زوریخ چارچوب رعایت قانون جامعی دارد و متعهد است هر گونه مقررات تحریمهای قابل اجرا را به طور کامل رعایت کند.

    کنسرسیوم نورد استریم 2 روز جمعه با اشاره به جدیدترین اطلاعیه سازمان دریایی دانمارک، اعلام کرد کار آماده سازی برای تکمیل خط لوله گازی نورد استریم 2 به آلمان در آبهای دانمارک می تواند پیش رود.

    این سازمان پنج شنبه گذشته به کشتیها درباره نزدیک شدن به نزدیک منطقه احداث لوله ها در بستر دریا هشدار داد.

    عملیات ساخت نورد استریم 2 در پی تحریمهایی که در دسامبر سال 2019 از سوی آمریکا اعلام شد، متوقف شد اما کار برای ساخت این پروژه ماه گذشته ازسرگرفته شد و شرکت گازپروم روسیه امیدوار است نورد استریم 2 را که از بستر دریای بالتیک می گذرد تکمیل کرده و ظرفیت این خط دو برابر شود. ساخت 90 درصد این پروژه تکمیل شده و تنها 62 کیلومتر دیگر در بخش آبهای سرزمینی دانمارک باقی مانده است.

    دولت ترامپ با نورد استریم 2 که باعث محرومیت اوکراین از درآمد ترانزیت گاز روسیه می شود، مخالف بوده و اعلام کرده که این خط لوله نفوذ اقتصادی و سیاسی روسیه در اروپا را افزایش می دهد. دولت آمریکا همچنین به دنبال افزایش صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) به اروپا بوده است.

    بر اساس گزارش رویترز، شرکای غربی گازپروم در این پروژه شرکت‌های یونی پر، وینترشال آلمان، شرکت انگلیسی هلندی شل، شرکت OMV اتریش و انژی فرانسه هستند.

    برچسب ها