عصر خودرو

تقاضای جهانی برای نفت اوپک به ۳۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش می یابد

عصر بازار- شبکه خبری سی.ان.بی.سی آمریکا بر اساس گزارش ماه مارس (اسفند) اوپک اعلام کرد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت پیش بینی کرده تقاضای جهانی برای نفت این سازمان در سال ۲۰۱۶ به ۳۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

تقاضای جهانی برای نفت اوپک به ۳۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اوپک در ماه مارس با تجدیدنظر در چشم انداز تقاضای جهانی برای نفت این سازمان در سال 2016، آن را نسبت به برآورد قبلی 100 هزار بشکه در روز کاهش داد.
    با این حال برآورد 31.5 میلیون بشکه در روزی تقاضای نفت این سازمان در سال 2016 از مقدار آن در سال میلادی گذشته 1.8 میلیون بشکه در روز بیشتر است.
    اوپک در گزارش این ماه خود، مجموع تقاضای جهانی برای نفت اوپک و غیراوپک در سال 2016 را در مقایسه با برآورد ماه پیش خود تغییر نداد و آن را در سطح 94.23 میلیون بشکه در روز پیش بینی و اعلام کرد که به دورنمای تقاضای نفت در آسیا پاسیفیک و اروپا خوشبین است.
    بر اساس گزارش ماه مارس اوپک، مساله حل نشده کسری بودجه در برخی کشورها و فقدان سیاست هایی باهدف افزایش مالیات بر سوخت موجب افزایش چشمگیر ریسک در بخش انرژی می شود.
    اوپک همچنین عرضه نفت این سازمان در سال 2016 را 32.28 و عرضه نفت غیراوپک را 56.39 میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها