عصر خودرو

رئیس اتاق ایران خبر داد

تصویب ٢.٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ایجاد نیروگاهها

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:در آخرین نشست هیأت سرمایه گذاری خارجی ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی کشور در بخش های مختلف به ویژه ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، خورشیدی و بادی تصویب شد.

تصویب ٢.٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ایجاد نیروگاهها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،‌محسن جلالپور در صفحه تلگرام خود خبر از تصویب 2.5 میلیارد سرمایه گذاری خارج برای سال 95 داد و افزود: این سرمایه گذاری‌ها در زمینه ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، خورشیدی و بادی است که در نقاط مختلف کشور از جمله استان های سیستان وبلوچستان،همدان،آذربایجان شرقی و البرز قرار است صورت پذیرد.به این ترتیب امیدواری همه ما در زمینه جبران کمبود برق در سال های آتی به شدت افزایش یافت.
    وی به جزئیات بیشتر این جلسه و مصوبه اشاره واضافه کرد: زمینه این حجم سرمایه گذاری بیشتر در حوزه های فولاد، لعاب کاشی،تولید توربین،خودرو و قطعات خودرو بود اما از سایر زمینه های صنعتی و معدنی و کشاورزی هم طرح‌هایی وجود داشت که همه حاکی از وزیدن نسیم خوش حضور سرمایه خارجی در اقتصاد کشور و دوره پساتحریم است.
    وی به بخشی از سخنان خود در این جلسه اشاره کرده و افزوده است: در این جمع به موقعیت فوق العاده ممتاز کشور از نظر جغرافیایی اشاره کردم و اینکه ایران تنهاکشوری است که در میان ١٥ کشور همسایه خود شرایط لازم برای مرکزیت و محوریت در بسیاری از زمینه ها از جمله ترانزیت کالا و انتقال انرژی را دارد و این توانایی، قابلیت فوق العاده مهمی است که درسال های گذشته از آن غافل بوده ایم.
    به گفته وی، به عنوان مثال در مسأله تولید و انتقال برق می توان باتعریف یک برنامه جامع، ایران را مرکز نقل و انتقال برق منطقه قرارداد و با یک استراتژی درست در تولید و انتقال،نیازهای منطقه را پر کرد.
    وی افزود:اینکه ساعات اوج مصرف در کشورها متفاوت بوده و در عین حال، تولید و انتقال برق درساعات اوج مصرف، چهاربرابرگران تر محاسبه می شود، موضوع بسیارمهمی است که باید در جانمایی و استقرار پروژه های این حوزه مورد توجه قرارگیرد.

    به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران آخرین جلسه هیئت سرمایه گذاری خارجی به ریاست محمد خزاعی رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران برگزار شد و محمد سلیمی هم در این جلسه حضور داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو