عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۴۰ سنت افزایش داشت و به ۳۹ دلار و ۱۴ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که تولید کنندگان آمریکایی نشانه های بیشتری از مشکلات مالی بروز می دهند و در حالی که بازار بر آمارهای میزان ذخایر نفت خام آمریکا که قرار است اواخر امروز منتشر شود تمرکز کرده، قیمت نفت پس از کاهش در جلسه قبل امروز شاهد افزایش بود.

    قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 60 سنت افزایش به بشکه ای 36 دلار و 94 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 40 سنت افزایش داشت و به 39 دلار و 14 سنت رسید.
    این افزایش ها پس از آن صورت می گیرد که قیمت نفت در طی جلسه قبل حدود 2 درصد کاهش داشت.
    آمارهای اولیه از حجم ذخایر نفت آمریکا که دیروز توسط انستیتوی نفت این کشور منتشر شد نشان می دهد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 1.5 میلیون بشکه افزایش داشته، اما این رقم کمتر از نصف رقمی بوده که تحلیلگران انتظار داشته اند و این موجب تقویت نسبی قیمت نفت شده است.
    آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا از ذخایر نفت خام این کشور اواخر چهارشنبه منتشر خواهد شد.
    بانک ای ان زد روز چهارشنبه در یادداشتی نوشت: «تمرکز بازار بر روی ذخایر نفت خام آمریکا این هفته پس از افزایش های قابل توجه اخیر، بیشتر هم خواهد شد. افزایش مجدد حجم ذخایر نفت آمریکا در کنار نشانه هایی از تضعیف تقاضا برای بنزین می تواند موجب کاهش هر چه بیشتر قیمت ها شود.»
    تجار گفتند، احتمال افت تولید نفت خام آمریکا نیز عاملی مثبت در بازار بوده است.
    شرکت لین انرژی، که در زمینه نفت شیل آمریکا فعالیت دارد روز سه شنبه اعلام کرد که با توجه به اینکه شرکت به دلیل افت قیمت نفت نتوانسته پرداخت سود داشته باشد، ورشکستگی احتمالا اجتناب ناپذیر خواهد بود.
    شرکت های دیگر نفتی آمریکا که به دلیل کاهش اعطای وام از سوی بانک ها با خطر ورشکستگی مواجه اند، به دنبال گرفتن وام هایی با بهره های سنگین از موسسات خصوصی هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها