عصر خودرو

بلومبرگ:

اختلال در عرضه به کمک قیمت جهانی نفت آمد

عصر بازار- درحالی که تولیدکنندگان نفت در برابر کاهش تولید خود مقاومت می کنند نشت نفت از خطوط لوله و اختلال در حمل و نقل محموله ها نقش بیشتری در کاهش مازاد عرضه ایفا کرده و باعث افزایش قیمت نفت طی ماه های اخیر شده است.

اختلال در عرضه به کمک قیمت جهانی نفت آمد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم ، نشت نفت از خطوط لوله و اختلال در حمل و نقل محموله ها نقش بیشتری از تولید کنندگان در کاهش مازاد عرضه جهانی نفت دارند. تولید کنندگان نفت ظاهرا قادر نیستند بر سر محدود کردن تولید خود به توافق برسند.

    بر اساس گزارش موسسه سیتی گروپ، اختلال در تولید عراق و نیجریه عرضه روزانه بیش از 800 هزار بشکه نفت به بازار را مختل کرده است. این اتفاق با جهش 20 درصدی قیمت نفت برنت و رسیدن آن به 40 دلار بعد از پیشنهاد فریز تولید از سوی عربستان و روسیه همزمان بوده است. اما این ایده به نتیجه نرسیده و ایران گفته که قصد دارد تولید خود را به حداکثر برساند.
    دانیل هاینس، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «اختلال های واقعی و قطع تولید هایی که ما در پس زمینه می بینیم، عمدتا توجه کسی را جلب نمی کند... عرضه نفت آمریکا در حال کاهش است و ما شاهد اختلال های کوچک دیگری در عرضه در اینجا و آنجا هستیم. این نوع اتفاقات به آهستگی در حال کاهش دادن مازاد عرضه است.»
    قیمت نفت برنت پس از رسیدن به پایین ترین رقم 12 سال گذشته در ماه ژانویه، حدود 40 درصد رشد داشته است. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که احتمالا قیمت ها به کف خود رسیده است، زیرا کاهش عرضه از سوی کشورهای غیر عضو اوپک و اختلالات در درون این سازمان مازاد عرضه را کاهش می دهد. موسسه جی بی سی انرژی آسیا هم برآورد کرده که بازار در سه ماهه سوم امسال به سمت توازن مجدد حرکت خواهد کرد.
    بر اساس گزارش سیتی گروپ، آسیب دیدن یک خط لوله در عراق عرضه روزانه حدود 630 هزار بشکه نفت را مختل کرده است. حتی پس از تعمیر خط لوله این اختلالات ادامه دارد. به نوشته روزنامه های عراقی، صادرات از کرکوک به بندر سیهان ترکیه ساعاتی پس از پمپاژ مجدد نفت از این خط لوله که بعد از دوره طولانی تعطیلی صورت گرفت، به دستور وزارت نفت عراق متوقف شده است.
    صادرات نفت نیجریه نیز در ماه آینده به پایین ترین رقم از نوامبر 2013 خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها