عصر خودرو

صادرات برق به اروپا محقق می‌شود

عصر بازار- مدیر عامل توانیر از برنامه‌ریزی‌های ایران برای فراهم شدن صادرات از طریق اروپا به کشورهای اروپایی خبر داد.

صادرات برق به اروپا محقق می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آرش کردی با بیان این‌که صادرات برق تابع شرایط فنی است، اظهار کرد: با برخی کشورها که مرز مشترک نداریم از طریق کشورهای واسطه صادرات برق را انجام می‌دهیم به همین دلیل وضعیت کشورهای واسط برای ما بسیار مهم است.

    وی ادامه داد: به‌طور مثال با روسیه از طریق کشور واسطه آذربایجان و یا گرجستان در حال انجام رایزنی‌هایی هستیم.

    مدیر عامل توانیر با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا سال 2019 با روسیه 2000 مگاوات تبادل انرژی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور روسیه آماده است تا از طریق گرجستان یا آذربایجان و یا ارمنستان 1000 مگاوات تبادل انرژی داشته باشیم.

    کردی تصریح کرد: براساس تدابیر اندیشیده شده می‌توان تا سال 2019 این عدد را به 2000 مگاوات رساند که مذاکرات آن نیز تا یکماه و نیم آینده نهایی می‌شود.

    وی با بیان این‌که شرایط کشورهای واسط برای ما اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: اتصال برق با کشورهای اروپایی امکان‌ دارد، اما هنوز به مرحله‌ی نهایی نرسیده است.

    مدیر عامل توانیر در خصوص میزان صادرات به کشورهای همسایه نیز گفت: اولویت ما در ابتدا تامین برق داخل است و بعد از آن به فکر صادرات برق به کشورهای همسایه هستیم و تاکنون در این زمینه توانمندی‌های خوبی به دست آورده‌ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها