عصر خودرو

توصیه به حقوقی‌های بورس

رفتار حقیقی‌ها در بورس آسیب شناسی شد

عصر بازار: مدیر عامل بورس تهران گفت: روز گذشته در نشست مشترک متولیان بازار سرمایه با شرکت‌های حقوقی بر ایجاد و دست یابی به رویه‌ای بلندمدت در راهبری بازار سرمایه و نیز توسعه زیر ساخت ها و ابعاد این بازار به منظور تدوین رابطه مردم، دولت، ناظر و نهادها تاکید شد.

رفتار حقیقی‌ها در بورس آسیب شناسی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، روز گذشته دومین نشست حقوقی‌ها در سال 94 به میزبانی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر برگزار و در این جلسه جایگاه بازار سرمایه به نسبت کل اقتصاد و مقایسه این نسبت با کشورهای ترکیه، مالزی و آمریکا بررسی شد.

    در این جلسه که دور نخست آن حدود 20 روز پیش به میزبانی رییس سازمان بورس برگزار شد؛ محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در کنار سایر مدیران ارکان بازار سرمایه با حضور نمایندگان شرکت های حقوقی حضور داشته اند.

    حسن قالیباف اصل گفت: در این جلسه برخی دغدغه ها و نگرانی ها در بازار سهام مطرح و عنون شد که موضوع ابهام ها و نگرانی های بازار تنها به بازیگارن حقوقی بازار ارتباط ندارد. در عین حال حقوقی ها عنوان کردند که با نگاه و دیدگاه نوینی به دنبال توسعه و بهبود بازار سرمایه به منظور ایفای نقش پر رنگ در نظام تامین مالی کشور هستند.

    مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با شاره به فرصت ایجاد شده از بابت توافق هسته‌ای ، هر گونه شیطنت و یا تخریب عمدی برخی روند بازار سهام از سوی عده اندکی را رد کرد و گفت: در جلسه دیروز حقوقی ها بر علاقه خود برای حمایت از بازار سهام پافشاری کرده و عنوان کرده‌اند که علاقه مند به بهبود جایگاه این بازار در اقتصاد داخلی و بازار های جهانی هستند.

    بنابر این گزارش،  در دومین جلسه حقوقی ها با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل چهارکارگروه با عناوین "باز تعریف نقش بازار سرمایه در منافع ملی"، "بررسی سیاست های کلان کشور و نحوه عملیاتی کردن آن"، "تدوین رابطه مردم، دولت، ناظر و نهادها" و "بررسی ظرفیت های بازار سرمایه پس از اجرای توافق نامه" نهایی شد.

    در این جلسه مدیران شرکت های حقوقی به تلاش برای افزایش بیشتر شفافیت در فضای کسب و کار با هدف تأثیرگذاری مؤثر بر بازار سرمایه پرداختند و در این راستا توجه به مسئولیت اجتماعی بازار سرمایه همسو با مسئولیت های اقتصادی مورد تأکید قرار گرفت.

    برچسب ها