عصر خودرو

عضو هیئت مدیره شرکت‌ فرودگاه‌ها:

فلایت چک اردیبهشت ۹۵ به ثبت ایران در می‌آید

فلایت چک دانمارکی را ۱۰ میلیون یورو و با قمیت مناسب خریدیم

عصر بازار- عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها با اعلام این‌که فلایت چک دانمارکی را ۱۰ میلیون یورو خریداری کردیم، گفت: این هواپیما به بهترین قیمت خریداری شد،‌ یکسال پیش همین هواپیما را با همین تجهیزات ۱۲ میلیون یورو قیمت داده بودند.

فلایت چک اردیبهشت ۹۵ به ثبت ایران در می‌آید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۰

    احمد مومنی‌رخ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: هواپیمای فلایت چک دانمارکی حدود چهار ماه پیش وارد شد و کارهای اداری برای اخذ گواهینامه پروازی در حال پیگیری است.

    وی با بیان این‌که مقدمات آموزش خلبان آغاز شده است، تصریح کرد:‌ باید (certificate) گواهینامه این هواپیما را داشته باشند چراکه نوع این هواپیما در ایران نبوده است.

    وی با یادآوری این‌که هواپیما در حال لغو ثبت (derigister) است که به ثبت سازمان هواپیمایی کشوری در بیاید، بیان کرد: گروه تعمیر و نگهداری (maintenance)برای آموزش‌ها انتخاب شده‌اند و یک سری پرواز برای وارسی دستگا‌ه‌ها تا شب عید با این هواپیما انجام می‌شود.

    وی با بیان این‌که به حدود 200 ساعت پرواز فلایت چک است، تاکید کرد: اردیبهشت -سال آینده- این هواپیما به ثبت ایران در می‌آید.

    عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها یادآور شد: این هواپیما به علت تجهیزات خاصی که روی آن نصب شده حدود 10 میلیون یورو خریداری شده است.

    مومنی‌رخ در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌ها علیه ایران تاثیری در قیمت هواپیمای فلایت چک داشت، تاکید کرد: خیر، این هواپیما به بهترین قیمت خریداری شده است،‌ یکسال پیش همین هواپیما را با همین تجهیزات 12 میلیون یورو قیمت داده بودند و با حدود 10 یورو این را خریداری کردیم.

    وی با بیان این‌که 75 درصد کشورهای دنیا به ویژه در کشورهای آمریکا و کانادا از این تایپ هواپیما بیچ کرافت 350 آی برای فلایت چک استفاده می‌کنند، اظهار کرد:‌ حدود سه ماه پیش هواپیمای قزاقستانی دستگاه‌های منقضی شده یا در شرف انقضا را وارسی کرد.

    برچسب ها