عصر خودرو

به دلیل ادامه مشکلات بانکی

یونان نفت ایران را از توتال فرانسه خرید

عصر بازار- در حالی که محدودیت های بانکی ایران به رغم لغو تحریم ها باقی مانده است شرکت یونانی هلنیک پترولیوم مجبور شده است به جای خرید مستقیم نفت از ایران نفت تولیدی ایران را از شرکت توتال خریداری کند.

یونان نفت ایران را از توتال فرانسه خرید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، همانطور که هنگام امضای قرارداد بین شرکت هلنیک پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران در اوایل امسال پیش بینی شده بود، این شرکت پالایشگاهی یونانی قادر نخواهد بود اولین محموله نفت خام خود از ایران را به صورت مستقیم از تهران خریداری کند.

    در عوض، محموله ماه جاری و احتمالا 3 محموله بعدی که برای ماه آوریل برنامه ریزی شده، باید از شرکت توتال فرانسه خریداری شود.

    ابهام درباره جزئیات لغو تحریم های ایران منجر به بروز مشکلاتی در زمینه معاملات بین المللی شرکت های خارجی با ایران شده است. در نتیجه، شرکت هلنیک پترولیوم در حال حاضر قادر به خرید مستقیم نفت از ایران، بر اساس قرارداد منعقده در 22 ژانویه با شرکت ملی نفت ایران نیست.

    همین عامل موجب بروز مشکلاتی در پرداخت اولین قسط 100 میلیون یورویی از بدهی 600 میلیون یورویی هلنیک پترولیوم به شرکت ایرانی شده است.

    یک منبع آگاه در شرکت هلنیک پترولیوم با اشاره به مشکلات معامله با ایران و احتیاط های موسسات اعتباری بین المللی گفت: «ما این قسط را پرداخت کرده ایم، اما این پول هنوز به تهران نرسیده است.

    اما شرکت بزرگی همچون توتال از تسهیلات ویژه ای در زمینه انجام معاملات بین المللی حتی با کشوری مانند ایران برخوردار است. توتال قراردادی به منظور خرید مقادیر قابل توجهی نفت از ایران به امضا رسانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها