عصر خودرو

در کمیسیون ویژه تولید مطرح شد؛

گزارش تفاهمنامه های منعقده فولاد در سفر رییس جمهور به اروپا

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ از برگزاری جلسه صبح امروز این کمیسیون با مدیران سازمان ایمیدرو و وزارت صنعت برای ارائه گزارش تفاهمنامه‌های منعقده فولاد در سفر اخیر رییس جمهور به اروپا خبر داد.

گزارش تفاهمنامه های منعقده فولاد در سفر رییس جمهور به اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اسماعیل جلیلی اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده در سفر رییس جمهور محترم، سه تفاهمنامه با شرکت های ایتالیایی (دانیلی) و شرکت FMS و شرکت FMS آلمان مبنی بر مشارکت به نسبت 60 درصد طرف خارجی و 40 درصد شرکت داخلی (ایمیدرو) منعقد شده است.

    وی افزود: این تفاهمنامه ها در موضوعات تجهیزات و ماشین آلات فولادسازی، فولادسازی در سه بخش کنستاتره، آهن اسفنجی و گندله و همچنین آلومینیوم سازی در بخش فویل، سیم آلومینیومی و ورق آلیاژی آلومینیوم پس از تامین مالی و پوشش بیمه ای به قرارداد تبدیل خواهند شد.

    به گفته جلیلی، این شرکت‌ها در تفاهمنامه متعهد شده‌اند که با راه اندازی کارگاه های آموزشی نسبت به آموزش مهارت ها و انتقال دانش مربوط اقدام نمایند.

    سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 ادامه داد: سوالات اساسی در این جلسه مطرح شد اما پاسخ به آنها به دلیل عدم حضور رییس سازمان ایمیدرو و معاونین و مدیران مربوطه در وزارت صنعت به جلسه بعد موکول شد.

    وی برخی از این سوالات را به این شرح اعلام کرد:

    1 - آیا این تفاهمنامه ها و قراردادها تامین کننده منافع ملی کشور خواهد بود؟

    2 - آیا این قراردادها به تولید ملی و داخلی کمک می کند؟

    3 - چرا ایمیدرو به جای بخش خصوصی، وارد این تفاهمنامه‌ها و قراردادها می شود در صورتی که بر اساس اصل 44 قانون اساسی، تقویت بخش خصوصی و نقش آفرینی آن تکلیف قانونی است؟

    4 - آیا حضور پررنگ دولت در قراردادها موجب رانت نمی شود؟

    5 - با توجه به ظرفیت بلااستفاده و بیکار تولیدکنندگان داخلی و تاکید قانون حداکثر استفاده از ساخت داخلی که حداقل 51 درصد را در نظر گرفته است در مفاد تفاهمنامه ها و قراردادها رعایت شده است؟

    جلیلی در پایان گفت که در این جلسه مقرر شده وزیر صنعت و رییس سازمان ایمیدرو در جلسه این کمیسیون حاضر شوند و به صورت شفاف به سوالات پاسخ دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو