عصر خودرو

ادامه صعود گروه خودرویی با بازگشایی موفق نمادهای متوقف

عصر بازار- در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، با عرضه صف خرید اکثر خودرویی ها، افزایش عرضه ها در سایر گروه ها و معاملات منفی آنها را مشاهده کردیم اما در نهایت اکثر خودرویی ها با صف خرید به کار خود پایان دادند.

ادامه صعود گروه خودرویی با بازگشایی موفق نمادهای متوقف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، با بازگشایی موفق و چشم نواز نمادهای خاور با صف خرید حدود 140 میلیون سهمی، وساپا 300 میلیون سهمی، خزامیا با رشد چشمگیر حدود 75 درصدی مزید بر علت بود. در مجمع فوق العاده تاید واتر افزایش سرمایه 59 درصدی از محل سود انباشته تصویب شد و شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس با کاهش چشمگیر زیان مبلغ (51)  ریال زیان برای سال 95 اعلام کرد.

    با توجه به جو منفی گروه بانکی، دی، وپست، وپارس و وخاور صف فروش شدند در این میان و علی رغم جو منفی مذکور، معاملات مثبت و صف خرید نمادهای وکوثر و وسینا و بازگشایی نماد ونیکی با رشد حدود 7.5 درصدی چشم نوازی می کرد. بیمه دانا با افزایش 25 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل، مبلغ 149  ریال سود برای سال 95 اعلام کرد. پذیره ‌نویسی عمومی سهام در دست انتشار شرکت بیمه زندگی خاورمیانه(نخستین شرکت تخصصی بیمه عمر کشور) به فرابورس از امروز به مدت 15 روز از طریق شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران انجام می‌شود.

    بعد از جمع آوری صف فروش نماد شتران، افزایش تقاضا در گروه پالایشگاهی محسوس بود تا جایی که نماد شتران لحظاتی مثبت شد در این بین خبر مورد اشاره زیر مزید بر علت بود. شرکت پالایش نفت تهران پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه50 درصدی از محل سود انباشته را منتشر کرد. نماد ساینا همچنان با صف خرید پرحجم و عرضه های قطره چکانی، نمادهای شمواد و شلعاب با صف خرید و سایر هم گروهی ها اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. سازمان خصوصی سازی در نظر داشت، 192,638,275 سهم معادل 87.19 درصد سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت - قبل از بهره برداری متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی با قیمت پایه هر سهم 2،139 ریال همچنین 130,552,266 سهم معادل 78/19 درصد سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت پتروشیمی کازرون را نقد و اقساط (20 درصد نقد، مابقی اقساط 5 ساله با نرخ 15 درصد) با قیمت پایه هر سهم 2,666 به فروش برساند.

    نمادهای فاسمین، کنور، کگل مثبت و پرتقاضا و سایر گروه های فلزی و معدنی اکثرا منفی دنبال شدند. دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل از تصویب افزایش تعرفه ورق‌ فولادی در سال 95 خبرداد و گفت: وزیر صنعت دستور داده تا ورق‌های فولادی 5 درصد ارزان‌تر از فوب خلیج فارس به تولید داده شود. شرکت ذوب آهن اصفهان درمجمع عمومی فوق العاده به اتفاق آراء با توجه به نوع اظهار نظر بازرس قانونی شرکت و همچنین عدم کسب مجوز سازمان بورس، نسبت به افزایش سرمایه تصمیم گیری ننمود و تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه را با اخذ مجوز های لازم به مجمع آینده موکول کرد.

    بجز نمادهای رتکو، تپمپی، لابسا، بالبر و فجام که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا منفی دنبال شدن در این میان نماد تازه وارد دماوند با صف خرید پرحجم 27 میلیون سهمی، رشد قیمتی را تجربه کرد و به نظر با رشد مناسبی در کوتاه مدت مواجه گردد. وزیر نیرو از امضای قرارداد احداث فاز یک نیروگاه 1400 مگاواتی بندرعباس بین ایران و روسیه تا پایان هفته خبر داد. سازمان خصوصی سازی در نظر داشت، تعداد 300 میلیون سهم معادل 100 درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل متعلق به شرکت توانیر را نقد و اقساط (15 درصد نقد، مابقی اقساط 7 ساله با نرخ 15%) با قیمت پایه هر سهم 8,800 ریال به فروش برساند.

    گروه های ساختمانی و کاشی و سرامیک اکثرا منفی و گروه سیمانی پرتقاضا، مثبت و همراه صف خرید دنبال شدند که در این میان دادوستدهای نمادهای کرمان و سشرق نمایان تر بود. شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس در نظر دارد 136,900,000 سهم معادل 11/17 درصد سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه را بطور یکجا با قیمت پایه هر سهم 3 هزار ریال به فروش برساند.

    در پایان معاملات نمادهای شرکت کارخانه فارسیت درود جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام، شرکت تجهیز نیروی زنگان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، ماشین سازی اراک، صنایع کاشی و سرامیک سینا، نیرو کلر جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند. شرکت داروپخش با افزایش 5 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل، مبلغ 2 هزار و 686  ریال پیش بینی سود برای سال 95 اعلام کرد.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فولاد و فملی با افت (199.23) واحدی به ارتفاع 80,037 واحدی رسید که در این بین نمادهای خزامیا و خودرو بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند. با توجه به نحوه معاملات امروز پیش بینی می شود فردا بازاری متعادل و مثبت تر از امروز بخصوص با بازگشایی موفق و رشد چشمگیر نمادهای آکنتور و خساپا را نظاره گر باشیم که حکایت از شروع مثبت سال 95 خواهد دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها