عصر خودرو

توسط هیات سرمایه گذاری خارجی؛

۲.۵ میلیارد دلار طرح جدید سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شد

عصر بازار- آخرین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی سال ۱۳۹۴ در مجموع تعداد ۱۴ طرح، در حوزه‌های تولید برق، خودرو و صنعت و معدن به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار به تصویب رسید.

۲.۵ میلیارد دلار طرح جدید سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، آخرین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی سال 1394 در محل سازمان سرمایه گذاری به ریاست محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد و در مجموع تعداد 14 طرح، در حوزه های تولید برق، خودرو و صنعت و معدن به ارزش 2.6 میلیارد دلار به تصویب این هیات رسید.

    خزاعی در حاشیه جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی اظهارداشت: در این جلسه، طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در احداث نیروگاه 880 مگاواتی زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، احداث نیروگاه 880 مگاواتی سهند بناب در استان آذربایجان شرقی، احداث نیروگاه خورشیدی در استان زنجان، احداث نیروگاه برق بادی 50 مگاواتی در استان سیستان و بلوچستان، احداث نیروگاه 500 مگاواتی امیدیه در استان خوزستان، دو طرح احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت جمعاً 14 مگاوات در استان همدان، طرح تولید فولاد با فن آوری FINEX-CEM و چندین طرح صنعتی دیگر در استانهای مختلف پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

    به گفته وی،  با تصویب طرح‌های فوق‌الذکر، مبلغ کل طرح‌های مصوب سال 94 حدود 7 میلیارد دلار می شود.

    وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی بین المللی به ویژه سرمایه گذاری مستقیم خارجی، افزود: مقوله سرمایه گذاری خارجی و تامین منابع مالی حوزه مهمی است که با تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه با  همکاری جدی فنی و اداری همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها کشور قابل حصول است.

    خزاعی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اجرایی نمودن توافقات و از سوی دیگر نکات مهم مطرح شده در بندهای مختلف اقتصاد مقاومتی یاد آورد شد: سرمایه گذاری خارجی و تامین منابع مالی باید در چارچوب منافع ملی و ورود دانش فنی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات کشور صورت گیرد و در حوزه فاینانس باید بصورتی عمل شود که پروژه‌ها خودشان بتوانند نسبت به بازپرداخت وامها از محل منابع خود اقدام نمایند و باعث افزایش تعهدات دولت نشوند

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار امیدواری کرد که وزارتخانه‌های ذیربط که بخشهای فنی و صنعتی پروژه‌ها را با طرف های خارجی مذاکره نموده و طرح‌های مورد نظر را  آماده و معرفی می نمایند، بتوانند با رفع برخی مشکلات اجرایی موجود  در به ثمر رسیدن این مصوبات با توجه به زحماتی که برای بستر سازی و تامین منابع مالی لازم و مذاکرات پیچیده و طولانی صورت گرفته است، قدم های موثری برای استفاده از فرصتهای ارزشمند پسا تحریم برداشته شود.

    خزاعی در پایان جلسه مذکور ضمن تشکر و قدردانی از کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که در جهت مذاکره و بررسی پروژه‌های مصوب همکاری کردند، از تلاش بی وقفه اعضا محترم هیات و حضور فعال آنها، تشکر و سپاسگزاری نمود.

    لازم به ذکر است آخرین جلسه  هیات سرمایه گذاری خارجی  با حضور از قائم مقام وزیر امور خارجه، روسای اتاق های  بازرگانی و تعاون کشور، معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت بانک مرکزی و معاونین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، مخابرات و تعدادی از مدیران کل اقتصادی استانها و منطقه آزاد چابهار تشکیل شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها